Název:
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Překlad názvu:
Development of Children with visual impairments
Autoři:
Kravcová, Jitka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce je vývoj dítěte se zrakovým postižením. Práce se skládá z teoretické a praktické části a příloh. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte a to, jak do něj může zasahovat zrakové postižení. Dále jsou v práci stručně charakterizovány nejčastější oční diagnózy u dětí. Jedna z kapitol se zaměřuje na mozkovu obrnou, jako jedno z nejčastějších typů postižení, které může doprovázet i postižení zrakové. Prostor je věnován i rané péči zaměřené na děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie, první o chlapci se zrakovým a kombinovaným postižením a druhá o chlapci s čistě zrakovým potižením. V závěru jsou obě studie porovnány z hlediska využitých metod práce s oběma chlapci a z hlediska poskytování služeb rané péče. V příloze jsou fotografie pomůcek, které se využívají ke stimulaci zraku a zrakovému tréninku. Klíčová slova: vývoj dítěte, zrakové postižení, mozková obrna, raná péče, vyšetření zrakových funkcí, stimulace zraku, zrakový tréninkThe theme of this bachelor thesis/work is the development of a child with visual impairment and how to work with them. The work consists of theoretical, practical part and the annexes. The theoretical part is focused on the development of the child and how can this handicap influence its evolution. I also briefly mentioned/characterised the most common children's visual diagnosis. One of these chapters is focused on cerebral palsy - the most frequently type of handicap that can be accompanied eye disorder. The space in this work is devoted to the early care focused on the child with some visual and combined handicap. The practical part of the work consists of two case studies, the first one about the boy with visual and combined disability, and the other one about the boy with the purely visual handicap. In conclusion, both these studies are compared from the using methods point of view and from the providing services in the early care. In the annex, there are photographs of the equipment, which are used to stimulate sense of sight and visual training. Key words: Children development/evolution, visual handicap/disability, cerebral palsy, early care, investigation/examination of visual functions, eye stimulation, visual training
Klíčová slova:
mozková obrna; raná péče; stimulace zraku; vyšetření zrakových funkcí; vývoj dítěte; zrakové postižení; zrakový trénink; cerebral palsy; Children development; disability; early care; evolution; examination of visual functions; eye stimulation; investigation; visual handicap; visual training