Název:
Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy. Analýza pojetí a projevů sebevědomí v představách žáků
Překlad názvu:
Self-confidence in children perspecitve
Autoři:
Křížová, Ivana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské porozumění pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt přeryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí u dětí a u odborných teorií. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Marka Blatného a Zdeňka Heluse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.English abstract This work aims to describe children's understanding of self-concept and its manifestations and to compare them with the conception of self-concept as professional psychology. These ideas, I looked at two groups of students 6th class of elementary school with the help of a questionnaire. The aim is to identify overlaps and differences in the concept of self-confindence children and professional theories. To understand the theoretical context of the topic, I met with the theories of Pavlina Janosová, Viera Bacova, Daniela Sedlackova, Marek Blatny and Zdenek Helus, whose concept then compare with the concept of children.
Klíčová slova:
sebepojetí; Sebevědomí; self-conception; Self-confidence