Název:
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Překlad názvu:
The development of Czech elementary reading and writing textbooks in the 20th century
Autoři:
Bousová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vývojem učebnic prvopočátečního čtení a psaní v českém jazyce, které byly používány na území dnešní České republiky v průběhu 20. století. Vychází z výčtu metod výuky od počátku do současnosti, na něj navazuje popisem a hodnocením většiny učebnic používaných v minulém století a uvádí životopisy hlavních autorů. V závěrech kapitol i závěru práce samotné sleduje posun v charakteru učebnic i výuky. Klíčová slova čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítankyThis thesis analyses the historical development of Czech elementary reading and writing textbooks from 1900 to 1999. It comes from the listing of the elementary reading and writing methods from the beginning to the present, it continues with the description and the evaluation of the most of textbooks used in the last century and tells the life stories of main authors. In the conclusions it follows the changes in the character of the textbooks and of the reading education. Key words reading, reading education, writing education, reading textbooks, first books
Klíčová slova:
první čítanky; slabikáře; učebnice čtení; výuka psaní; výuka čtení; čtení; first books; reading; reading education; reading textbooks; writing education