Název:
Systém vzdělávání zaměstnanců - asistentů v přímé péči v organizaci Portus Praha, o. s.
Překlad názvu:
Employee educational system for care assistants in a direct care in organization Portus Praha, o.s.
Autoři:
Šmídová, Marie ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání pracovníků v sociálních službách, kteří poskytují přímou péči lidem s mentálním znevýhodněním. Autorka práce je vedoucím pracovníkem v občanského sdružení Portus Praha. Během svého profesního působení v pozici vedoucí sociálních služeb získala praxi související se zaváděním a naplňováním standardů kvality sociálních služeb, řízením lidských zdrojů, vedením týmu a s přímou prácí s klienty. V teoretické části popisuje autorka řízení lidských zdrojů a představuje specifika řízení lidských zdrojů v sociálních službách. Jsou zde uvedeny legislativní úpravy a stručně představeny standardy kvality sociálních služeb. Následně je specifikována pozice pracovníka v sociálních službách. Praktická část práce je zaměřena na výzkum s cílem zjistit, jak pracovníci vnímají povinné vzdělávání v organizaci. Pro získání dat byly použity techniky studia dokumentace dotazníkového šetření a pozorování. Výzkum odhaluje, jak je vnímáno vzdělávání pracovníky v sociálních službách v přímé péči a jaký význam přisuzují pracovníci vzdělávání ve svém odborném růstu. Na základě všech zjištění je nově zpracována dokumentace pro oblast vzdělávání pracovníků v přímé péči, která se po schválení nejvyšším managementem stane součástí personálních standardů kvality sociální...Presented master thesis is focused on education of social workers in social services, who provide direct care for mentally handicapped people. The author of this master thesis work as a senior executive in non goverment organization Portus Praha. During her professional activity in a job position as a social work supervisor, she has gained experience related to implementation and accomplishment of quality standards in social services, as well as with human resources management, team leadership and direct work with clients. In theoretical part she describes human resources management work and introduces its specification in social services. There are legislative adjustments mentioned and briefly introduced quality standards in social services. Subsequently there is also specification of social worker job position. Practical part is a target aimed research to find out how workers feel about compulsory education in this organization. The technique of documentation study in questionnaire survey and observation were used to acquire all important data. This research reveals how social workers perceive education in direct care social services and how big importance workers apply in their professional development. On the basis of this survey there is newly processed documentation for education of workers...