Original title:
Kooperativní učení
Translated title:
Cooperative learning
Authors:
Mačugová, Michaela ; Tomková, Anna (advisor) ; Mazáčová, Nataša (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá kooperativním učením. Jejím hlavním cílem je porozumět systému kooperativního učení a umění jeho aplikace v praxi. Práce obsahuje dvě části - praktickou a teoretickou. Teoretická část pojednává o teorii kooperativního učení a jeho uplatnění v českých školách. Praktická část ověřuje teoretická stanoviska a soustředí se na výzkumnou oblast "Vliv kooperace na procesy vyučování a výsledky učení žáků." prostřednictvím výzkumných metod dotazování, pozorování a experimentování.Anotation The main topic of my graduation theses is cooperative learning. Understanding of cooperative learning's system and art of its application in practice is the main intention of my work. The graduation theses incudes two parts - theoretic part and practical part. The theoretic part deals with theory of cooperative learning and its use in the Bohemian schools. The practical part checks theoretic opinions and it focuses on research domain "The influence of cooperation on teaching's processes and results of learning." by means of the research methods of questioning, observation methods and experimenting.
Keywords:
cooperation; cooperative learning; evaluation; individual responsibility; key-competences; projecting; team; hodnocení; individuální odpovědnost; klíčové kompetence; kooperativní učení; plánování; skupina; spolupráce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35302