Název:
Člověk ve společnosti znalostí: vědění jako součást identity
Překlad názvu:
Person in knowledge society: knowledge as part of identity
Autoři:
Seifert, Matěj ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V předložené diplomové práci se zabývám psychologickými souvislostmi teorie znalostní společnosti. Společenské změny, které se udály v několika posledních desetiletích, mají řadu širších souvislostí a právě psychologické jsou jednou z nich. Popisuji, jaké nároky na jedince tato společenská změna přináší, jmenovitě požadavky na rozvoj kompetencí a sociálních dovedností spjatých s působením v organizacích. Věnuji se také tomu, jaké faktory formují odezvu jedince na požadavky celoživotního učení. Za hlavní cíl práce považuji realizaci empirické části, ve které se formou kvantitativního dotazníkového šetření zabývám otázkou, nakolik se s předpoklady společnosti znalostí ztotožňují osoby z takzvaných znalostních povolání, kterých by se měly tyto požadavky zvláště týkat.In my submitted graduation theses I describe the psychological connections concerning the theory of knowledge society. Social changes which happened in the past decades have number of associations and psychological ones are one of them. I describe which demands are expected from an individual through such social change, namely requirements on the development of competencies and social skills connected to work in organizations. I also pay close attention to the factors that form an individual's response to the requirements on lifelong learning. As the main goal of my thesis I consider the realisation of the empirical part. Here, I consider through the quantitave questionnaire examination the problem of how people from so called knowledge professions identify with the assumption of knowledge society. It is the knowledge professions whom such requirements especially concern.