Název:
Zdraví člověka v kontextech výchovy
Překlad názvu:
Human health in the context of education
Autoři:
Zvírotský, Michal ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Kučírek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce přináší souhrnné zpracování problematiky zdraví a nemoci v souvislostech výchovy. Jejím cílem je přispět k současnému vědeckému diskurzu o fenoménu zdraví, poskytnout přehled dosud rozptýlených poznatků a obohatit současné poznání o výsledky instrumentální případové studie. Práce se opírá o poznatky mnoha vědních oborů, jednotící pohled však vychází z fenomenologie. První částí je teoreticko-metodologická studie o zdraví, nemoci a kvalitě života, druhá část je esejem o vzájemném vztahu zdraví a výchovy a třetí částí je empirický výzkum subjektivního zdraví žáka. Výsledky těchto tří pojednání ústí v závěrečnou myšlenku, která může být chápána - coby výstup kvalitativního šetření - také jako nová hypotéza: výchova je nej důležitější determinantou zdraví člověka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Doctoral dissertation brings comprehensive compilation of health and disease problematics in the context of education. Its goal is to contribute to todays scientific discourse of the health phenomenon, provide overview of until now scattered findings and to enrich present knowledge with results of instrumental case study. Work is based on findings from many sciences, however unifying overview stems from phenomenology. First section is theoretical-methodology study of health, disease and quality of life. Second part is an essay about the relationship between health and education. Third part is an empirical study of subjective health of a pupil. Outputs from these three parts lead to the conclusive theory, that can too be thought of - as a result of qualitative research - as a new hypothesis: education is the key determinant of human health. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)