Název:
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Překlad názvu:
The history of television audience research methodology in Czechoslovakia and in the Czech Republic
Autoři:
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.Diploma thesis "The history of television audience research methodology in Czechoslovakia and in the Czech Republic" deals with measurement methodology of TV ratings with focus on the recapitulation of the whole process of data acquisition. In the first part of the work, the author approaches theories about audience measurement and social use of television. The following part already concentrates on the development of the audience measurement methodology from the diary method to electronic measurement. The diary method measurement is divided into three periods: measurement before 1970, surveys in 1970 - 76, measurement after 1976. As for electronic measurement author deals with measurement methodology and development of new technologies. The work is enclosed by the brief summary of the audience measurement methods in other selected countries.
Klíčová slova:
měření; peoplemetr; publikum; sledovanost; televize; výzkum; audience; measurement; peoplemetr; rating; survey; television