Název:
Spokojenost zaměstnanců
Překlad názvu:
Employees satisfaction
Autoři:
Mikulíková, Lucie ; Svianteková, Gabriela (oponent) ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce shrnuje poznatky z oblasti pracovní spokojenosti a zaměřuje se na analýzu pracovní spokojenosti konkrétní firmy X. Teoretická část pojednává o různých pojetích pracovní spokojenosti a jejich charakteristikách. Představuje i důležité teoretické přístupy k pracovní spokojenosti (např. jednofaktorové a dvoufaktorové teorie). Dále se soustředí na faktory pracovní spokojenosti (např. věk, pohlaví, pracovní postavení, jistota zaměstnání, styl vedení nadřízených pracovníků) a zabývá se i vlivem pracovní spokojenosti či nespokojenosti na fluktuaci, absentismus a pracovní výkon. Poslední kapitola teoretické části se zabývá popisem metod měření pracovní spokojenosti a seznamuje čtenáře s některými konkrétními dotazníky. Těžiště diplomové práce spočívá v empirické části, kterou představuje mapující výzkum pracovní spokojenosti ve specifických podmínkách francouzského prostředí. Využívá spojení kvantitativních a kvalitativních metod (autorského dotazníku, polostrukturovaných rozhovorů), pomocí kterých jsme zjišťovali celkovou pracovní spokojenost ve firmě X, určovali stabilizační a destabilizační faktory, porovnávali jednotlivé faktory pracovní spokojenosti a jevy s ní spojené dle míry, do jaké sytí celkovou pracovní spokojenost, a stanovili preference faktorů pracovní spokojenosti, které zaměstnanci...The thesis summarizes current findings in the field of research of employee satisfaction and analyzes employee satisfaction by the example of the situation in the company 'X'. The theoretical part discusses different conceptions of employee satisfaction and their characteristics. It introduces significant theoretical approaches to employee satisfaction (amongst others, one-factor and two-factor theories). Furthermore, it focuses on factors of employee satisfaction (e.g. age, gender, working position, job security, managerial style and others). It also analyzes how employee satisfaction or dissatisfaction influences fluctuation, absenteeism and performance on the job. The last chapter of the theoretical part describes the methods used to examine employee satisfaction and familiarizes the reader with several concrete questionnaires. The main emphasis of this thesis is on the empirical part that presents fieldwork surveys of employee satisfaction under the specific conditions in the French setting. It employs a combination of quantitative and qualitative methods (author's questionnaire; semi-structured interviews) by which we assessed the general employee satisfaction in the company 'X' and concluded stabilizing and destabilizing factors. We also put each of the individual factors and phenomena of employee...