Název:
Kreativní interpretace jako didaktický problém
Překlad názvu:
Creative interpretation as a didactic problem
Autoři:
Hník, Ondřej ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Slavík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: Cílem práce je formulovat vzdělávací literární program pro první stupeň základní školy a zároveň tím připravit půdu pro tvůrčí práci na druhém stupni. Program je nazván "Kreativní interpretace" a již samotným požadavkem na kreativitu klade důraz na mezipředmětové vztahy. Kreativní interpretace v rámci literární výchovy by v praxi prostřednictvím učitele umožnila dětem - mimo jiné - přímo se podílet na výstavbě (uměleckého) textu - díla. Do centra výchovného působení se tak dostává (literární) zážitek. Literární úkoly formulované s ohledem na zážitek dětem odkrývají umělecký rozměr textu, tedy nejen jeho první významový plán. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)