Název:
Reportér - nový časopis v éře konvergence médií
Překlad názvu:
Reportér - new magazine in the era of media convergence
Autoři:
Svobodová, Anežka ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Éra konvergence médií přináší pro tradiční média nové výzvy. Časopisy nechtějí přijít o své čtenáře, kteří se stále častěji přemisťují na internet. Čtenosti tištěných médií soustavně klesají. Lidé mají prostřednictvím internetu přístup k informacím, a média tak čelí tlaku na rychlost publikování zpráv. Důraz na rychlost jde často v rozporu s ověřováním publikovaných informací. Práce se zabývá analýzou nového magazínu Reportér, který byl v roce 2014 uveden na trh. Časopis se řadí mezi zastupitele tzv. slow-journalism a nabízí čtení, které nepomíjí. Na českém trhu je vlastně průkopníkem tohoto trendu. Každý měsíc nabízí čtenářům reportáže ze světa byznysu, kultury i společnosti. Pro časopis Reportér je důležitá i jeho on-line verze. Do ní jsou zahrnuty všechny články, které kdy v magazínu vyšly. Čtenář se po přihlášení dostane do archivu všech čísel časopisu. Na internetu jsou k přečtení ještě další texty. Pro účely práce bylo provedeno také kvantitativní dotazníkové šetření. Jeho cílem bylo zjistit, zda mají respondenti zájem o předplatné digitálního archivu tištěného média a jaký je jejich přístup k on-line médiím. Z výzkumu vyplynulo, že lidé nejčastěji čerpají informace ze zpravodajských serverů. O placenou digitální formu tištěného média v současné době nemají zájem.The era of media convergence brings new challenges for traditional media. Print magazines don't want to lose their readers, who are moving towards on-line media. The readership of print media is decreasing. Through internet, people gained access to information and therefore they push media to publish news as soon as possible. The emphasis on speed and effectivity is in conflict with presenting only information that have been doublechecked. This thesis is focused on analysing new Czech magazine Reportér, that was launched in year 2014. The magazine presents slow-journalism trend and offers timeless reading. It's the first magazine with this concept on Czech market. Every month it brings readers reportages from business, culture or society. Reportér magazine has also an on-line version. It includes all issues of the magazine that have ever been published, as well, as special stories that are only on-line. For this thesis, a research have been provided. Its goal was to find out whether are people interested in subscribing for digital archive of some print media and what is their attitude towards new media. The research have shown that people mostly use on-line news websites as sources. They are not interested in purchasing digital form of print media.