Název:
Nadace a nadační fondy na sociálních sítích
Překlad názvu:
Social media management of czech foundations and endowment funds
Autoři:
Kvitová, Klára ; Šlechtová, Věnceslava (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce podává obraz o způsobu, jakým české nadace a nadační fondy komunikují na sociálních sítích a o tom, které sociální sítě využívají. První část je, na základě relevantní literatury, věnována teoretickému zakotvení sociálních sítí v celkové disciplíně public relations. Přiloženy jsou poznatky z nejaktuálnějších světových výzkumů na toto téma. Cílem práce je analyzovat obsah sdělení, které organizace sdílí prostřednictvím sociálních sítí a definovat cílové skupiny, ke kterým je komunikace namířena. Výzkumná část je věnována detailní obsahové analýze příspěvků šesti nadací a čtyř nadačních fondů na sociální sítí Facebook, po dobu šesti měsíců. Komunikace je dána do kontextu s ostatními sociálními sítěmi a dalšími online kanály, které organizace využívají ke komunikaci. Práce může fungovat jako teoretické zázemí pro hlubší vhled do dané problematiky. Přináší také praktické příklady a poznatky využitelné v každodenní práci neziskových organizací.The diploma thesis presents a picture of how the Czech foundations and endowment funds communicate on social networks and which social networks they use. The first part which is based on the relevant literature is devoted to the theoretical framework of social networks in overall public relations discipline. The latest findings from the world's research of this topic are included. The aim is to analyze the content of the message that is published by the organizations through the social networks and to define the target groups to which the communication is directed. The research part is devoted to a detailed content analysis of the posts of six foundations and four endowment funds on social networking site Facebook during six months. The communication is put into context with other social networks and other online channels that are used to communicate. The thesis can work as a theoretical background for a deeper insight into the problem. It also gives practical examples and insight useful in everyday work of nonprofit organizations.