Název:
Problematika farmářských trhů v České republice
Překlad názvu:
Issue of the Farm Markets in the Czech republic
Autoři:
Prošková, Jiřina ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou farmářských trhů. Mezi spotřebiteli zatím stále platí pravidlo upřednostnění nízké ceny nad kvalitou potravin. Česká republika se snaží o prosazování biopotravin jejich propagací v rámci zviditelnění regionalizace potravin. Tento postoj zvyšuje nejen úspěšnost prodeje, ale i obnovení zdravého životního stylu. Existuje vzájemná propojenost mezidobrou propagací regionálních potravin a větší úspěšností prodeje těchto výrobků. Marketingová role je tu v rukou samotných prodejců, kteří jsou nuceni na sebe upozornit a svůj produkt prodat.
Vychází z platných právních předpisů, norem a vyhlášek týkajících se nejen podnikatelské činnosti ale i oblasti životního prostředí. Na farmářské trhy dohlížejí stejné legislativní zákony jako na jakoukoli jinou potravinu. Další formou prodeje jsou rozšiřující se farmářské kamenné obchody.
Cílem práce bude identifikace determinantů spotřebitelského chování při nákupu bioproduktů od farmářů, a historický vývoj trhů. Formou rešerše zpracovat problematiku farmářských trhů od jejich historických počátků až po předpokládaný průběh rozvoje do dalších let. Pomocí dotazníkových šetření zjistit jejich návštěvnost v ústeckém kraji a vytvořit návrh dalších opatření směřujících k jejich rozvoji. Následným rozborem analýzy poskytnutých informací od prodávajících nabízejících bioprodukty, až po cílovou skupinu kupujících.This diploma thesis deals with problems of farmers´ markets. The Consumers
still prioritize lower prices over the food quality. The Czech Republic is trying to promote organic food and propagate it.This approach is not increasing only sales success, but also the renewal of a healthy lifestyle. There is direct correlation between promotion of
regional foods and selling of these products.Marketing role is in the hands of the dealers, who are forced to attract attention and sell their products.
The Marketing role is based on current legislation, standards and regulations, including notonly business processes, but also the environment. To farmers´ markets relate the same laws like any other food sellers. Another form of sales are expanding farm shops.
The main goal of this diploma thesis is the identification of determinants of consumer behavior during buying of organic products from farmers and historical development of farmers´markets.Using literature search to handle the issue of farmers' markets from their historical origins to the expected course of development in the upcoming years. Using surveys to determine their attendancein the Ústí region and create a proposal for further measures leading to the development of farmers´markets. Subsequent analysis of the provided informations by vendors offering organic products and the target group of buyers.
Klíčová slova:
Bio potravina; ekologické zemědělství; farmář; farmářské trhy; legislativa; prodejci; produkt; sortiment; spotřebitel