Název:
Kupní chování spotřebitele
Překlad názvu:
Consumer buying behavior
Autoři:
Janáčková, Lenka ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pánek, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je identifikace podstatných faktorů ovlivňující kupní chování spotřebitele při pořizování produktu. Konkrétně se práce zaměřuje na kávu. Teoretická část je zpracována na základě analýzy odborné literatury obsahující informace o marketingovém řízení, vývoji marketingových koncepcí, marketingovém mixu, faktorech ovlivňující spotřebitele a kupním rozhodovacím procesu. Současně je prováděna syntéza poznatků metodou komparace od jednotlivých autorů. Údaje z teoretické části jsou základními prvky pro tvorbu vlastní části práce. Vlastní část se specifikuje na samotnou kávu a popisuje její základní charakteristiku. Základní metodou sběru primárních dat je dotazníkové šetření. Dotazníku se zúčastnilo celkem 102 osob, z toho 89 respondentů pijí kávu. Závěr shrnuje získané poznatky o kupním chování spotřebitele na trhu s kávou společně s návrhy a doporučením budoucího vývoje.
The aim of the bachelor thesis describes the identification of the main factors influencing the consumer behavior focusing on the coffee market. The theoretical part of thesis is based on analysis of professional literature containing information about marketing, marketing development, marketing concepts, marketing mix, factors affecting consumers and decision - making process. At the same part is the synthesis of findings by comparison of the authors. Data from the theoretical part are the basic element for creating own part. Own part is focusing on the coffee market and describes its basic characteristics. The basic method of primary data collection is questionnaire. The questionnaire was filled by 102 people, of which 89 respondents drink coffee. Conclusion summarizes the acquired knowledge of the consumer behaviour on the coffee market, together with proposals and recommendations for the future development.
Klíčová slova:
dotazník; kupní chování; kupní rozhodovací proces; káva; marketingové řízení; marketingový mix; spotřebitel