Název:
Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů
Překlad názvu:
Teaching aids for teaching vocational subjects
Autoři:
Radová, Lenka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Učební pomůcky pro výuku odborných předmětů je zaměřena na charakteristiku učebních pomůcek využívaných ve výuce odborných předmětů středních škol. V teoretické části jsou klasifikovány pomůcky podle různých autorů a popsána jejich didaktická funkce. Součástí je stručný přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku hlavních předmětů zahradnických oborů. Praktická část je zaměřena na průzkumné šetření učitelů odborných předmětů a praktického vyučování. Metodou rozhovoru byly zjišťovány informace o možnostech a frekvenci využívání pomůcek ve výuce se zaměřením na herbář. Bylo zjištěno, že učitelé s delší pedagogickou praxí preferují používání klasických pomůcek než učitelé s kratší praxí. Všichni učitelé se shodují na pravidelném zařazování učebních pomůcek do výuky. Herbář je pro většinu učitelů součástí výuky zahradnických předmětů. The bachelor thesis entitled The teaching aids for teaching of vocational subjects is focused on attributes of the teaching aids used for teaching of vocational subjects at secondary schools. In the theoretical part there are classified the aids according to various authors and there is described their didactical function. The brief summary of the teaching aids that are applicable for teaching of the main subjects oriented on the gardening courses is embodied in. The practical part is focused on the survey of some teachers of the vocational subjects and the practical training. By means of interview were inquired the informations about possibilities and rate of the used aids in teaching with orientation to the herbal. It was discovered that the more practiced teachers prefer the use of more classical teaching aids than the teachers with shorter professional experience. All the teachers are coincident with regular put of the teaching aids on education. The herbal is an integral to the lessons with focus on gardening.
Klíčová slova:
herbář; učební pomůcky; využívání pomůcek