Název:
Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik
Překlad názvu:
An analysis of the verification, evaluation and classification of practical skills in the subject Practical Training
Autoři:
Dlouhá, Štěpánka ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Téma bakalářské práce je Rozbor prověřování, hodnocení a klasifikace praktických dovedností při výuce předmětu odborný výcvik. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá převážně prověřováním, hodnocením a klasifikací. První část práce obsahuje kapitoly zabývající se výchovně vzdělávací soustavou České Republiky, diagnostikou, osobností učitele, vyučovacími metodami, evaluací, metodami prověřování a hodnocením. Poslední kapitoly teoretické části práce se věnují klasifikaci, jejím kritériím a zásadám a klasifikačním stupňům.
V praktické části zjišťuji, jak si žáci v prvním ročníku OŠVS v Plzni, obor Zahradnické práce, vedou při osvojování vědomostí a dovedností. Popisuji jednotlivé praktické dovednosti žáků, a porovnávám dosažené výsledky vybraných souborných prací.
Výsledné práce žáků jsou hodnoceny a porovnávány v rámci dvou učebních skupin. Tyto skupiny žáků jsou následně srovnávány se skupinami žáků minulého ročníku. Veškeré informace a data byly získány metodou pozorování. Na základě šetření vyplynulo, že většina žáků dosahuje postupně potřebných dovedností a výsledky hodnocené jejich souborných prací jsou obdobné, jako v minulém ročníku. The topic of the thesis is "Analysis of screening, evaluation and classification of practical skills for teaching the subject vocational training". The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is mainly involved in screening, assessment and classification. The first part contains chapters dealing with education - the education system of the Czech Republic, diagnostics, teacher's personality, teaching methods, evaluation, auditing and evaluation methods. The last two chapters are dedicated to the classification, the criteria and principles and classification levels.
In the practical part I find out how students in the first year of OSVs in Pilsen, majoring Gardening lead in acquiring knowledge and skills. I describe the individual students practical skills, and compare the results of selected work package.
The resulting works of pupils are evaluated and compared in two groups of teaching. These groups of students are compared with groups of pupils last year. All
information and data were obtained by observation. On the basis of the survey showed that the majority of pupils reaching gradually the necessary skills and the results of their work package are similar to those in the previous year.
Klíčová slova:
diagnostika; didaktika; dovednosti; hodnocení; klasifikace; motivace; odborný výcvik; prověřování; vědomosti