Název:
Průběžné vzdělávání koučů v poradenské praxi
Překlad názvu:
Continuous education of coaches on the consulting market
Autoři:
Janecká, Jana ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Matej, Matej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část práce se zabývá definicí a koncepcí koučování, odlišením od jiných metod poradenské práce a přístupy, které koučování ovlivnily a ze kterých vychází. Detailně je rozpracována část, která se zaměřuje na osobnost kouče, jeho klíčové kompetence a představení profesních organizací. V závěru teoretické části je věnována pozornost systému vzdělávání koučů v České republice. Praktická část bakalářské práce shrnuje
výsledky výzkumu, který byl zaměřen na vzdělání a další vzdělávání koučů a zjišťování jejich postojů k seberozvoji, k členství v profesních organizacích
a individuálním certifikacím. Získané výsledky byly dle charakteru dat zpracovány deskriptivní statistikou. Výsledky jsou prezentovány grafickou i slovní formou. V této části jsou představeny výsledky kvantitativního
dotazníkového šetření. Z realizovaného výzkumu vyplynulo, že většina respondentů se dále vzdělává v akreditovaných výcvicích, dále se rozvíjí v různých oblastech a často není držitelem profesní certifikace ani členem profesní organizace. Dále vyplynulo, že kvalita profesionálních koučů v ČR je velmi rozdílná.The theoretical part of the thesis writes about definition and coaching concept, distinguishing coaching from the other consulting methods and approaches that influenced the coaching and on which coaching is based on. More detailed part is dedicated to the personality of the coach, his key competencies and introduction of professional organizations. The end of the theoretical part is focused on the educational system for coaches in the Czech Republic. The practical part of the thesis summarizes the results of the research, which was focused on the education and training of coaches and surveys about their attitudes towards self-development,membership in professional organizations and individual certifications. The results, according to the character of the data received, were processed using the descriptive statistics. The results are presented in graphical and verbal form. This section presents the results of a quantitative survey. The research showed that the majority of respondents continue to undergo certified trainings, further develops themselves in different areas and usually is not a holder of a professional certification or a member of a professional organization. Another outcome is, that the quality of professional coaches in the Czech Republic is very diverse.
Klíčová slova:
akreditace; formy koučování; kompetence kouče; koučování; metody koučování; profesní organizace; přístupy