Název:
Fyzikální simulátor pro hry typu SandBox
Překlad názvu:
Physics Simulator for SandBox Type Games
Autoři:
Kotulič, Patrik ; Peringer, Petr (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou real-time fyzikálního simulátoru mechaniky tuhých těles. Čtenář je seznámen s principy, na kterých jsou založeny současné simulátory mechaniky tuhých těles. Práce se dále zabývá numerickou integrací pohybových rovnic a řešením kolizí včetně jejich detekce. V závěru je simulátor představen na sadě ukázek. Výsledná aplikace může sloužit jako hra, popř. nástroj pro experimentování a získávání znalostí.
This thesis focuses on the creation of a physics simulator of rigid body mechanics. The reader is familiarized with the principles used in current simulators of rigid body mechanics. The thesis then deals with numerical integration of the equations of motion, collision detection and collision resolution. The simulator is presented on a series of experiments. The resulting application can be used as a video game or as a tool for experimentation.
Klíčová slova:
detekce kolizí; dynamika; kinematika; mechanika tuhých těles; numerická integrace; počítačová hra; spojitá simulace; collision detection; continuous simulation; dynamics; kinematics; numerical integration; rigid body mechanics; video game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55326