Název:
Zobrazení stínů z všesměrových světelných zdrojů
Překlad názvu:
Shadow Rendering from Omnidirectional Light Sources
Autoři:
Mikulica, Tomáš ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce pojednává o možnostech zobrazení stínů z všesměrových světelných zdrojů za použití knihovny OpenGL. Zejména se zaměřuje na algoritmy Cube map shadow mapping a Dual paraboloid shadow mapping. Dále jsou v práci obsaženy výsledky srovnání implementací těchto algoritmů z hlediska časové náročnosti vytvoření stínové mapy a také z hlediska vizuální kvality stínů.
This work discusses the possibilities for shadow rendering from omnidirectional light sources using OpenGL library. In this work the Cube map shadow mapping and the Dual paraboloid shadow mapping algorithms are described. Further more, this work contains the results of a comparison of these two methods in a way of time required for shadow map creation and a comparison of visual quality of resulting shadows.
Klíčová slova:
Cube mapa; GLSL; OpenGL; parabolická projekce; Shadow Mapping; Stíny; všesměrové světelné zdroje; cube map; dual paraboloid projection; GLSL; omnidirectional lighting sources; OpenGL; Shadow Mapping; Shadows
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55056