Original title:
Uplatnění marketingu v sektoru služeb
Translated title:
The Using of Marketing in the Service Sector
Authors:
Klimová, Monika ; Pretóry, Lukáš (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce na téma: „Uplatnění marketingu v sektoru služeb“ se zaměřuje na analýzu vnitřního a vnějšího marketingového prostředí a marketingový výzkum spokojenosti zákazníků. V první části diplomové práce je uvedeno teoretické shrnutí základních marketingových pojmů, dále je provedena marketingová analýza a vyhodnocení marketingového výzkumu a v poslední části jsou vypracovány vlastní návrhy na optimalizaci v oblasti spokojenosti zákazníků a oblasti marketingových aktivit.
The subject of the thesis "Application of marketing in the service sector" is focused on on the analysis of internal and external marketing environment and marketing research customer satisfaction. The first part focuses on theoretical summary of basic marketing concepts, the practical part focuses on the marketing analysis and evaluation of marketing research and the last part introduces own proposals for optimization of customer satisfaction and field marketing activities.
Keywords:
Marketing; marketing analysis; marketing mix; marketing research.; marketing services; services; Marketing; marketing služeb; marketingová analýza; marketingový mix; marketingový výzkum.; služby
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/34309