Název:
Návrh a realizace bezdrátového interface ODBII-XBee
Překlad názvu:
Design and realization of wireless interface ODBII-XBee
Autoři:
Zatloukal, Martin ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Prokopec, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce popisuje možnosti využití komunikačního protokolu ZigBee a integrovaného elektronického obvodu ELM 327 v realizaci univerzálního diagnostického zařízení pracujícího dle standardů OBDII, využitelného ke kontrole všech elektronických systémů automobilu. Dále se zabývá návrhem a realizací potřebných elektronických zařízení a modulů, sestavením řídicího software a pokusnými měřeními těchto zařízení v reálném provozu. V první části práce jsou připomenuty základní vlastnosti a parametry OBDII. Následuje pojednání o možnostech využití OBDII a jsou nastíněny možné způsoby jeho realizace. Dále se práce věnuje rozboru vlastností systému ZigBee se zaměřením na obvody XBee a jejich využití pro datové přenosy. Pojednání pokračuje uvedením parametrů elektronických obvodů z produkce firmy ELM Electronics a nastíněním možností jejich využití dle zadání práce. Druhá část práce pojednává o návrhu elektronických obvodů tohoto systému, sestavení schématu zapojení a podkladů pro výrobu DPS. Zahrnuta je rovněž fyzická realizace a její odladění při uvedení do provozu. Závěr práce je věnován praktickým měřením na skutečných automobilech a zlepšení využitelnosti systému za přispění vhodných diagnostických programů zajišťujících automatickou komunikaci s použitými obvody.
This master’s thesis describes possibilities of usage of ZigBee communication protocol and integrated circuit ELM 327 in problem of realization universal diagnostic device, running by OBDII communication standards, which can be used to monitor function of all car´s electronic systems. Thesis also deals with design and realization of necessary electro technical devices and modules followed by compilation of control software and experimental measurements of these devices in real traffic flow. In the first part of project, there are reminded some basic features and parameters of OBDII, followed by description of ways how to use OBDII and adumbrating how to realize universal diagnostic system. The analysis of ZigBee system focused on XBee circuits follows. Construction, ways of data transfer and possibilities of controlling are described. Integrated circuits produced by ELM Electronics Company are introduced and possibilities of usage ELM 327 are described as requested by main task. Second part talks about designing of electronic circuits of this system, assembling schematic diagram and designing sources for production of PCB. Physical realization of these circuits and its first start is also included. Thesis finishes by dealing with practical experiences and measurements using real vehicles. This part talks also about means to improve system by several software solutions to reach more effective functioning of created device.
Klíčová slova:
API mód; AT mód; CAN; datový tok; diagnostické zařízení; ELM 327; ELM Electronics; komunikace; Lantronix; MaxStream; OBDII; paket; PIC18F248; pulzně šířková modulace; pulzně šířková modulace s proměnnou šířkou pulzu.; rámec; Terminal; transparentní mód; vysílání; XBee; XPort; ZigBee; API mode; AT mode; broadcasting; CAN; communication; data flow; diagnostic system; ELM 327; ELM Electronics; frame; Lantronix; MaxStream; OBDII; packet; PIC18F248; Pulse Width Modulation; Terminal; Transparent mode; Variable Pulse Width Modulation.; XBee; XPort; ZigBee
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/2287