Original title:
Role obalového designu při positioningu environmentálně šetrné značky
Translated title:
The role of packaging design in the positioning of environmentally friendly brands
Authors:
Svobodová, Markéta ; Khabirova, Maja (advisor) ; Phung, Hyu Nghia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se věnuje oblasti obalového designu a jeho souvislostem s positioningem a segmentem ekologicky zaměřených značek. Teoretická část uvádí tyto oblasti do širšího kontextu, ale rovněž se podrobně zaměřuje na konkrétní metody a principy, jež se v nich uplatňují. V praktické části jsou pak na příkladu redesignu obalu vybraného produktu demonstrovány možnosti, jak zlepšit využití obalového designu v zájmu efektivnějšího marketingu a ekologické šetrnosti.This thesis deals with the topic of packaging design and its relation to brand positioning and to the segment of environmentally friendly brands. The theoretical part puts these topics into a broader context, while also focusing on specific techniques and principles applied in these areas. The practical part presents a redesign of product packaging and uses it to demonstrate the possibilities of improving packaging both from marketing and environmental perspectives.
Keywords:
ecology; environmental; marketing; package; packaging design; positioning; ekologie; environmentální; marketing; obal; obalový design; positioning
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50546