Original title:
Marketing firmy Mobil Gas Centrum, s.r.o.
Translated title:
Marketing of company Mobil Gas Centrum, Ltd
Authors:
Studený, Vojtěch ; Syrovátka, Oldřich (advisor) ; Votava, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci je zkoumána firma MOBIL GAS CENTRUM, spol. s.r.o., poskytující montáž, servis a prodej zařízení LPG, CNG do osobních a užitkových automobilů. Cí- lem je pomoci firmě lépe pochopit její postavení na trhu, specifikovat její zákazníky a cílovou skupinu, konkurenty a popřípadě navrhnout lepší způsob komunikace se zákazníky. Dále je v práci popsán marketingový mix, marketingové cíle a strategie studované firmy, posouzena konkurence pomocí Porterova modelu pěti konkurenč- ních sil a proveden marketingový výzkum pomocí dotazníkového šetření. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky a formulována příslušná doporučení.The thesis investigated the company MOBIL GAS CENTRUM, spol. s. r. o., providing installation, servicing and sale of LPG, CNG in cars and trucks. The aim of which is to help the company to better understand its market position, specify its customers and target audience, competitors and possibly suggest a better way to communicate with customers. The work also describes the marketing mix, marketing objectives and strategies of the company studied, examined the competition using Porter's model of five forces of competitive and marketing research using questionnaires. The conclusion summarizes all the information and formulated recommendations.
Keywords:
CNG; LPG; marketing mix; marketing research; marketing strategy; SWOT analysis; CNG; LPG; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47536