Název:
Dívky a chlapci ve školní třídě
Překlad názvu:
Girls and boys in the school class
Autoři:
Janošová, Pavlína Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Aktuální trendy ve výchovném poradenství, Liberec (CZ), 2012-06-16
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek se zaměřuje na problematiku vztahů žáků a žákyň uvnitř tříd s ohledem na jejich vývojová specifika. Genderová očekávání a motivace mají určitý dopad na třídní klima a zejména na začátku druhého stupně zvyšují riziko potíží v oblasti prožívání (např. normative male alexithymia) a chování (např. genderová šikana, sexuální harassment) žáků a žákyň. V textu jsou zmíněny možnosti pedagogické intervence a jejich konkrétní příklady.This text is focused on the issue of relationships of girls and boys in classes with regard to their developmental specificities. Gender expectations and motivation have an impact on the class climate and, especially in the early adolescence, increase the incidence of internalized problems (e.g. normative male alexithymia) and externalized problems (e.g. bullying, sexual harassment) of male and female students. Potential benefits and limitations of the specific educational interventions are also discussed.
Klíčová slova:
bullying; gender; group dynamics; pedagogical intervention; school Číslo projektu: GAP407/12/2325 (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Aktuální trendy ve výchovném poradenství: sborník příspěvků ze semináře: závěrečný seminář projektu ESF Inovace kurzu pro výchovné poradce CZ.1.07/1.3.03/03.0017, ISBN 978-80-7372-883-0
Instituce: Psychologický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0213651