Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,874 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.28 vteřin. 

Kvalitativní výzkum rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické práce s textem
DOLEJŠÍ, Jana
Tato práce je zaměřena na rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku metodou dramatické práce s textem. Začátek teoretické části je založen na vývojových koncepcích osobnosti známých autorů, dále se v ní věnuji emocím, protože jsou nejen samostatným předmětem mého výzkumu, ale výrazně ovlivňují i zkoumané sociální dovednosti. Teoretickou základnu dotváří popis socializačního procesu a oblasti dramatické výchovy. V metodologické části objasňuji použitou metodu zakotvené teorie, která vychází ze zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a jednotlivých stupňů kódování. Praktická část vychází z literárního textu, který tvoří především inspirační zdroj k dramatické tvořivosti, zároveň cíleně otvírá prostor k zamýšlení nad sociálními vztahy, konflikty a emocemi v něm obsaženými. Způsob dětské interpretace popisovaných sociálních jevů a konfrontace s jejich vlastními zkušenostmi se uskutečňuje v četných rozhovorech, které jsou pro mne zdrojem informací o osobnostech zkoumaných dětí, ale především o stupni rozvoje jejich sociálních dovedností a usměrňují moje další pedagogické intervence. Dramatická tvořivost rozpracovaná na několik částí je detailně popisovaná a vždy se v úvodu charakterizuje svým záměrem a v závěru evaluací zkoumaných sociálních dovedností ve vztahu k jednotlivcům i celé zkoumané skupině. Na konci práce je celkové shrnutí, které vychází ze závěrů jednotlivých dramatických tvořivostí a průběžně vedených rozhovorů.

Segmentace trhu bio potravin
Doležalová, Barbora ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Renata (oponent)
Cílem této diplomové práce je segmentace trhu bio potravin v České republice na základě postižení podobností či diferencí mezi spotřebiteli potravin v kvalitě bio a zjistit, kdo je typickým spotřebitelem bio potravin. Práce je rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a praktickou část. V teoretické části je popsán proces, metody a přístupy segmentace trhu, základní pojmy a legislativa k dané problematice. Dále je zmapována aktuální situace na trhu bio potravin v České republice. Marketingový výzkum je přiblížen v metodologické části. Praktickou část tvoří vlastní segmentace trhu bio potravin pomocí sekundárních agenturních dat MML-TGI (za pomoci softwaru Data Analyzer) a primárních dat v podobě kvantitativního výzkumu (za pomocí softwaru PASW). Praktická část začíná analýzou a vymezením trhu bio potravin v České republice. Využitím faktorové a shlukové analýzy byly proměnné zredukovány do faktorů a spotřebitelé bio potravin přiřazeni do shluků (segmentů). Segmenty jsou detailně rozvíjeny prostřednictvím obecné analýzy, kontingenčních tabulek, MCART analýz a vícerozměrných statistických metod. Na závěr práce jsou rozpracovány vhodné marketingové doporučení pro jednotlivé segmenty k jejich efektivnímu marketingovému oslovení.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Analýza sociálních služeb pro seniory v České republice v letech 2007 - 2015
Fialová, Tereza ; Prudká, Šárka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma sociálních služeb pro seniory a jejich vývoj od roku 2007 do roku 2015. Cílem práce je popsání vývoje sociálních služeb, jak v České republice, tak v jednotlivých krajích a jejich následná komparace. Práce má také za úkol informovat o současné situaci a z obojího vyplývající prognózy do budoucna a jejich hodnocení. Teoretická část se zabývá definicí a zařazením sociálních služeb v rámci sociální politiky. Nedílnou součástí je popis základních forem sociálních služeb, poskytovatelů sociálních služeb a taktéž legislativního a finančního rámce sociálních služeb v České republice. Metodou užitou v této části práce je rešerše odborné literatury zaměřené na charakteristiku sociální politiky a zvláště sociálních služeb. Část empirická pak navazuje na poznatky z části teoretické. Výzkum se nejdříve zaměřuje na Českou republiku jako celek a až poté přechází ve zkoumání specifik jednotlivých krajů a jejich porovnání. Zde použitými metodami jsou analýza stávajícího systému sociálních služeb a regionální komparace. Zdrojem dat jsou především údaje Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí. Výsledkem zkoumání je potvrzení nezbytnosti sociálních služeb v životě seniorů. Práce se snaží popsat a upozornit na současné systémové nedostatky poskytování a financování sociálních služeb, které je potřeba řešit především s ohledem na současný demografický trend zvyšování počtu starších osob.

Analýza vlivu sociální politiky na porodnost v jednotlivých krajích ČR
Dvořák, Josef ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi porodností a nástroji státní sociální podpory. Cílem této práce je odhalit vztah mezi těmito dvěma veličinami. Dílčím cílem je pak prozkoumat specifika působení nástrojů sociální podpory v konkrétních krajích České republiky. Zaměřil jsem se na výzkum na úrovni celé ČR i jednotlivých krajů v období mezi lety 1993-2014. Při hledání těchto vztahů byla použita metoda srovnání rozdílů ve vývoji veličiny míry plodnosti. Následně byl sestaven regresní model vypočítaný pomocí metody fixních efektů. Pro vzorek konkrétních krajů byla aplikována metoda nejmenších čtverců. Provedeným výzkumem se ve všech modelech podařilo popsat více než 80 % variability. Na základě této práce je možné předvídat chování obyvatel při změně výše některých dávek. Hlavním zjištěním je, že nejvíce motivující jsou opatření jako rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.

Analysis of the bitter spirits category and the perception of the brand Becherovka Original in the czech market
Michelík, Martin ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Cílem této práce je analyzovat trh bylinných alkoholických nápojů a vyhodnotit vnímání značky Becherovka Original na českém trhu a navrhnout případná doporučení na zlepšení vnímání značky s důrazem na mladou generaci spotřebitelů. V práci je popsán teoretický základ pro pochopení spotřebního chování, nákupního rozhodovacího procesu, prvků, hodnoty a image značky. Ke splnění cíle byl vytvořen primární výzkum v podobě internetového dotazníkového šetření. Ze získaných dat byl analyzován trh alkoholických nápojů obecně, trh lihovin se zaměřením na trh bylinných alkoholických nápojů v České republice. Dále byla analyzována marketingová strategie značky. Na základě teoretické části a výsledků výzkumu bylo analyzováno vnímání značky Becherovka Original na českém trhu s důrazem na mladé spotřebitele. Na závěr byly navrženy doporučení k budoucímu vývoji značky.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Nástupnictví v českých rodinných firmách
Rabiňák, Ondřej ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Habrmanová, Blanka (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikace faktorů úspěšného nástupnictví v českých rodinných firmách. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je věnována předmětu a cíli diplomové práce. Druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky podnikání, historií podnikání v České republice a teoretickými východisky týkající se rodinných firem. Obsahem třetí kapitoly je analýza výzkumů na téma nástupnictví u nás i ve světě. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vlastní výzkum praktik nástupnictví v českých rodinných firmách. Pátá kapitola obsahuje identifikaci faktorů úspěšného nástupnictví.

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.

Použití metodiky SCRUM v inovačním procesu firmy
Krbušek, Adam ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Bígl, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodikou SCRUM a jejím využití v inovačním procesu firmy. Hlavním cílem této práce je tvorba konkrétního návrhu využití zmiňované metodiky v inovačním procesu. Práce je rozdělená do tří částí. První část práce se zabývá teoretickými aspekty zkoumané problematiky. V této části se nachází rešerše nalezené literatury, a dále pak výzkum věnující se inovačnímu procesu a metodice SCRUM. V druhé části práce je možné nalézt mapování metodiky SCRUM na Hladíkův proces změny. Také se zde nachází vlastní návrh modelu řízení procesních inovací ve firmě. Třetí část práce je věnována případové studii. Ta se za použití v této práci vytvořeného modelu zabývá ověřením využitelnosti metodiky SCRUM při řízení procesní inovace v reálném podniku. Přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu, který je agilní alternativou ke klasickým modelům řízení inovací v podniku.