Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fake news a nástroje jejich odhalování
HAVELCOVÁ, Tereza
V reakci na zvyšující se rizika ohledně šíření fake news se bakalářská práce zaměřuje na rozlišení pojmů spojených s tímto fenoménem (fake news, dezinformace, hoax, konspirace, manipulace, propaganda, aj.), dále představuje různé typy zpravodajských médií (tradiční, alternativní, dezinformační a sociální média). Blíže uvádí potenciální důvody poklesu důvěry v mainstreamová média jakožto možné příčiny inklinace recipientů k alternativním zdrojům informací. V návaznosti na zvyšující se počet informací přicházejících z různých typů zpravodajství roste potřeba ověřovat si tyto informace, jsou tedy představeny klíčové kompetence (kritické myšlení a mediální gramotnost) v boji proti fake news. Práce dále rozpracovává otázku automatického ověřování zpráv na internetu a jeho efektivitu. Komparativní analýze jsou podrobeny online aplikace odhalující dezinformační weby. Výsledky zkoumání poukazují na některé nedostatky, se kterými se online nástroje potýkají.
Využití Twitteru Českou tiskovou kanceláří a agenturou Reuters
Lacina, Jiří ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tiskové agentury, tedy organizace, které shromažďují, zpracovávají a poskytují zpravodajské informace o domácím i zahraničním dění svým klientům (například médiím), a jejich vztah se sociálními sítěmi. Cílem práce je zjistit, jak Česká tisková kancelář (ČTK), největší agentura v České republice, využívá Twitter k šíření svých zpravodajských výstupů publikovaných na agenturním webu České noviny. Toho je docíleno mimo jiné srovnáním s agenturou Reuters, jednou z největších a nejstarších agentur na světě. Práce se skládá z teoretické části, jež poskytuje informace o Twitteru a jeho vlivu na zpravodajská média a žurnalistiku, popisuje specifika zpravodajských agentur, stejně jako jejich fungování v digitální době, a výzkumné části, která se dále dělí na kvantitativní a kvalitativní. Kvantitativní výzkum pomocí programovacího jazyka R analyzuje tweety zpravodajského účtu ČTK ve vybraných dnech ve srovnání s příspěvky agentury Reuters ze stejného období a obecnými doporučenými postupy pro používání Twitteru. Kvalitativní výzkum poté tvoří polostrukturovaný rozhovor s šéfredaktorkou ČTK Radkou Matesovou Markovou a mluvčí ČTK Martinou Vašíčkovou o vztahu agentury k sociálním sítím, fungování na Twitteru, přístupu novinářů agentury k Twitteru apod. Kvalitativní výzkum poskytuje...
Government Communication in the Czech Republic: Organisation, Perception, and New Theoretical Model
Soukeník, Štěpán ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Eibl, Otto (oponent)
Dizertační práce s názvem "Vládní komunikace v České republice: Organizace, vnímání a nový teoretický model" je explorativní prací, která mapuje vývoj vládní komunikace v České republice od svého vzniku do současnosti s primárním výzkumným zaměřením na časové období mezi lety 2015 a 2017. Vychází z interdisciplinárních teoretických zdrojů v rámci mediálních a komunikačních studií, politologie, veřejné správy a ma- nagementu a redefinuje tak náhled na vládní komunikaci. Práce zkoumá státní správu, soukromý sektor a zpravodajská média jako tři důležité aktéry vládní komunikace. Cílem práce je navrhnout nový teoretický model fungování vládní komunikace, popsat organi- zaci, vnímání a zásadní problémy vládní komunikace v České republice. Dizertační práce má zároveň ambici poskytnout státní správě, privátnímu sektoru a široké veřejnosti pod- nětné náhledy na jejich chování a status quo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.