Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obsah mono a disacharidů ve slazených nápojích a jejich vliv na zdraví.
Haurová, Anna ; Hrnčířová, Dana (vedoucí práce) ; Dlouhý, Pavel (oponent)
Souhrn Sacharidy tvoří neodmyslitelnou součást lidské potravy. Rozlišujeme je podle délky, využitelnosti, glykemické odezvy a chuti. Cukry najdeme především ve slazených nápojích a průmyslově zpracovaných potravinách. Konzumace prázdných kalorií v podobě slazených nápojů vede k překračování doporučené denní dávky jak cukrů, tak celkového energetického příjmu. To má negativní vliv na vznik mnoha civilizačních chorob jako je obezita, diabetes mellitus 2. typu, zubní kaz či deprese. Omezení příjmu slazených nápojů a průmyslově zpracovaných potravin, dodržování zásad zdravé výživy a dostatek pohybu pomáhá těmto chorobám předcházet.
Využití náhradních sladidel v nealkoholických nápojích a jejich vliv na senzorickou jakost
TOLKNEROVÁ, Denisa
Předmětem této diplomové práce bylo zhodnocení využití náhradních sladidel u vybrané skupiny nealkoholických nápojů z hlediska ovlivnění senzorické jakosti. Pomocí vybraných metod senzorické analýzy byly hodnoceny čtyři vzorky nealkoholických nápojů s citrónovou příchutí. První vzorek A Sprite obsahuje aspartam, acesulfam - K a fruktózo glukózový sirup. Druhý vzorek byl B Slice, který se skládá ze sladidel aspartam a acesulfam - K. Vzorek C Lemon obsahující pouze cukr a poslední vzorek D SanTerra, který je složen z aspartamu, acesulfamu - K a sodné soli sacharinu. Hodnotitelé byli rozděleni do dvou skupin dle věku. První skupina respondentů byla složena ze studentů Jihočeské univerzity ve věkovém rozpětí 18-27 let. Druhá skupina byla složena z náhodně vybraných osob ve věku 40+. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda existuje rozdílnost mezi jednotlivými skupinami. Nejlépe hodnoceným vzorkem se stal vzorek A Sprite. Rozdílnost nastala u vzorku B a C. Vzorek B, který obsahuje acesulfam K a aspartam, byl lépe vyhodnocen první skupinou, kdežto vzorek C Lemon, byl vyhodnocen na druhé místo druhou skupinou respondentů 40 a více let. Vzorek Lemon obsahuje pouze cukr a jeho chuť je tedy méně výrazná, dle vyhodnocených výsledků, až bez příchutě. Za nejhůře hodnocený vzorek byl jednoznačně určen vzorek D, který obsahuje sladidla aspartamu, acesulfamu - K a sodnou sůl sacharinu. Součástí práce byl dotazník pro spotřebitele, jehož hlavním cílem bylo zjistit, co nejvíce ovlivňuje respondenty při nákupu nealkoholických nápojů, jaký postoj zaujímají k náhradním sladidlům a zda je složení nealkoholických nápojů pro spotřebitele rozhodující.
Analýza postavení společnosti Coca-Cola na trhu nealkoholických nápojů v České republice
Hankeová, Lucie ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat postavení společnosti Coca-Cola na českém trhu nealkoholických nápojů s využitím dat maloobchodního auditu. V první řadě jsou poskytnuty informace o trhu nealkoholických nápojů v České republice jako stanovení kontextu, v němž bude samotná analýza provedena. Jedná se o fakta, jako jsou velikost, trendy či struktura trhu jak z hlediska zahrnutých kategorií tak i výrobců na něm působících. Následně je do kontextu uvedena samotná společnost Coca-Cola jako globálně největší výrobce nealkoholických nápojů a ve vztahu k hlavním aktérům na českém trhu je s důrazem na segment colových nápojů vyhodnocena její pozice. Analýza primárně využívající tvrdých dat maloobchodního auditu je v závěrečné části práce doplněna o výsledky dotazníkového šetření přinášejícího neméně důležitý pohled samotného spotřebitele.
Mezinárodní marketingová strategie nealkoholického nápoje Guaraná Antarctica
Kochová, Zuzana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií značky nealkoholických nápojů Guaraná Antarctica. Popisuje marketingovou strategii značky na domácím trhu v Brazílii a vstup značky na mezinárodní trhy. Dále diplomová práce analyzuje tržní příležitosti této značky nápojů s extraktem z guarany v České republice a hodnotí přenos marketingové strategie do českého prostředí. Na základě získaných podkladů jsou v závěru práce navrženy úpravy marketingové strategie vedoucí ke zlepšení pozice značky na českém trhu.
Návrh strategie rozšíření produktu Kofola na rakouský trh
Klímová, Eva ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
První část práce popisuje teorie mezinárodního marketingu. Druhá část se zabývá analýzou firmy a značky Kofola na českém trhu a shrnuje základní specifika expanze firmy na Slovensko, do Polska, Maďarska a Ruska.Závěrečná část práce je poté věnována analýze rakouského trhu sycených nápojů a návrhu marketingové strategie pro vstup Kofoly na něj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.