Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy
Benešová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy se zabývá tématem využití dramatické výchovy v hodinách českého jazyka, konkrétně v literární výchově v 1. ročníku základní školy. Tematicky je zaměřena na využití pohádek formou dramatických lekcí. Dramatické lekce jsou zaměřeny na pohádky zabývající se také tématem setkávání s cizími lidmi, pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojováním některých základních metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy dramatická výchova, literární výchova a osobnost dítěte mladšího školního věku. Teoretická část také popisuje cíle, metody a techniky dramatické výchovy a literární výchovy. Praktická část byla realizována v 1. ročníku 1. stupně základní školy, obsahuje pět autorských dramatických lekcí, které jsou koncipované tak, aby byly využitelné v praxi každého učitele. Praktická část byla realizována pomocí rozhovorů s vybranými učiteli 1. ročníku základní školy a také praktickou realizací dramatických lekcí a jejich reflexí. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké možnosti práce s pohádkou v 1. ročníku základní školy se využívají a také propojit učivo předmětu Člověk a jeho svět s pohádkou a dramatickou...
Vybraná tvorba Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství
SKALNÍKOVÁ, Klára
Práce se zabývá využitím vybraných děl soudobé české autorky Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Albatros, Mladá Fronta a Portál Daniely Krolupperové a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílové skupiny a vybrané metody práce s textem, jež jsou využity v praktické části. V praktické části se také nachází pracovní listy, jejich ověření v praxi a reflexe.
Vybraná tvorba Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství
MÁLKOVÁ, Šárka
Práce se zabývá využitím vybraných děl současné české autorky Olgy Černé ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Baobab Olgy Černé a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílová skupina a vybrané metody práce s textem, které jsou využity v praktické části. V ní se též nachází pracovní listy s ukázkami úryvků vybraných děl autorky, jejich ověření v praxi a reflexe.
Pohádkové Vánoce v mateřské škole (literární projekt)
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření literárního projektu Pohádkové Vánoce v mateřské škole, který doplňuje výchovně vzdělávací činnost konkrétní MŠ. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí literární výchovy v MŠ, popisuje literárně-výchovné kompetence učitele, přibližuje vánoční téma a vybranou literární tvorbu. Praktická část spočívá v tvorbě literárního projektu jeho ověření a reflexi.
Metody kritického myšlení v literární výchově na 1. stupni ZŠ
RÝDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá metodami kritického myšlení ve výuce literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem literární výchova a charakterizuje ji v současném RVP ZV. Dále vysvětluje pojmy, jako jsou výukové metody a organizační formy a zároveň je klasifikuje. Vymezuje pojmy kritického myšlení a třífázového modelu učení E-U-R. Výzkumná část na základě dotazníku mapuje využívání metod kritického myšlení ve výuce čtení a literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Praktická část se zabývá přípravami na jednotlivé hodiny s použitím vybraných metod kritického myšlení.
Literární výchova v mateřské škole
SKIBOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na literární výchovu v MŠ Jílovská 75 na Praze 4. Teoretická část vymezuje klíčovou terminologii jako je čtenářská gramotnost, předčtenářská gramotnost, kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání a faktory ovlivňující rozvoj předčtenářské gramotnosti. Praktická část seznamuje s výsledky výzkumu, který analyzoval současný stav literární výchovy a výukové metody, které používají učitelky v MŠ Jílovská. Pro tuto analýzu byl použit polostrukturovaný rozhovor, na jehož základě byly vytvořeny pracovní listy. Nedílnou součástí této práce je i ověření a následné vyhodnocení těchto pracovních listů.
Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu
Müllerová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce literatury na středních školách na podkladu unikátního studijního programu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu literární výchova se zasazením do kontextu rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Dále je uvedena definice pojmu alternativní školství a vymezeny pojmy, se kterými je následně operováno v empirické části - čtenářství a čtenářská gramotnost, formativní hodnocení, Content and Language Integrated Learning a tandemová výuka. Na závěr je popsáno období adolescence s důrazem na psychologickou a sociální charakteristiku jedince. Cílem empirické části bylo popsat, jak probíhá výuka v alternativním studijním programu na úrovni ISCED 3 s důrazem na výuku literatury řazené do tematicky-žánrových celků. Od něj se odvíjely dílčí cíle, a to: zasadit alternativní studijní program do kontextu dané školy; popsat, jakým způsobem je studium alternativního studijního programu organizováno; popsat, jak probíhá výuka literární výchovy v tomto alternativním studijním programu. Cíle bylo dosaženo pomocí deskriptivní případové...
Tvorba jako cesta k dosahování cílů literární výchovy na 2. stupni ZŠ a SŠ
Grulichová, Veronika ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s RVP. Hledá konkrétní podoby tvořivé práce v odborných publikacích a analyzuje vybrané současné učebnice z hlediska otázek a úkolů pro žáky. Dochází k tomu, že odborné publikace mohou učiteli sloužit jako zdroj konkrétních metod a principů, učebnice jako databáze didakticky vhodných textů. Práce dále přináší reflexi několika vlastních na tvorbě založených hodin z praxe. Z prostudovaných zdrojů vyplývá, že tvorba vnáší do výuky konstruktivismus, možnost neučit se hotové závěry, ale docházet k literárním poznatkům procesem, živým kontaktem s uměleckým textem. Žáci se učí tím, že vytvářejí artefakt a komunikují o něm. Stěžejním bodem práce v hodině je reflexe, jejím prostřednictvím žák uchopuje poznatky tvorbou nabyté. Nejčastěji se tvorba v literatuře realizuje formou tvůrčího psaní nebo metodami dramatickými, metody smysluplné tvorby v dalších oblastech je možné dále hledat a vytvářet. Přístupy založené na žákovské tvorbě umožňují pojímat literaturu jako obor umělecký. Ve výuce směřují také k cílům afektivním, k formování osobnosti, hodnotové orientace nebo komunikačních schopností...
Vstup do dramatické výchovy prostřednictvím literární výchovy
Smejkalová, Olga ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
11 Abstrakt Téma diplomové práce "Vstup do dramatické výchovy prostřednictvím literární výchovy" se zabývá kreativním edukačním procesem literární výchovy, který využívá metod a principů dramatické výchovy na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá možnostmi integrace oblastí lidského poznání, mezipředmětovými vztahy a přítomností kreativní složky v Rámcovém vzdělávacím programu. Teoretická část poukazuje i na efektivitu propojení literární výchovy s výchovnou dramatikou. V hlavní části (praktická část) je soubor literárně-dramatických dvojlekcí, kde se tvůrčím způsobem analyzují různé literární žánry. Promyšleně vystavěné lekce nabízí žákům cestu k hlubšímu pochopení literárního díla (textu) nejen v rovině racionálních významů, ale i v oblasti emotivní. Soubor lekcí je v souladu s novým pojetím základního vzdělávání ( vis RVP) jehož cílem je rozvoj dítěte v oblasti kognitivní (zejména získávání nástrojů pro poznávání a rozvoj myšlenkových operací), v oblasti kompetencí, postojů a hodnot. Soubor lekcí klade důraz na mezipředmětové vztahy a kreativitu. Část lekcí byla v průběhu školního roku 2012/13 vyzkoušena (reflektována) s dětmi na základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.