|
Ape Boards
Kvardová, Kateřina ; Kloss, Jan (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Ape Boards je moje vlastní nově vznikající značka, zabývající se výrobou snowboardů a kiteboardů. Pro tuto věc jsem navrhla výrazný logotyp, který má fungovat jako sjednocující prvek celé značky a jednotlivých designů desek. Webové stránky (www.apeboards.com). A první kolekci snowboardů a kiteboardů, ze kterých jsem 7 kusů nechala vyrobit pro diplomovou práci. Designy neodpovídají 'masovému' chtíči, protože cílem není velká produkce ani propagace, ale vycházejí z toho, co je mi milé. Od minimalismu přes barevné geometrie až po gorily, podle nichž se celá značka jmenuje.
|
|
Živý font
Jiříček, Milan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce ve svém začátku popisuje historický vývoj písma, dále pak typografická pravidla využívaná při návrhu znakových sad, a také především teoretické základy tvorby nových fontů moderními metodami, tedy za použití informačních technologií, konkrétně vektorových programů. Okrajově se věnuje i Římskému písmu, dále základnímu rozdělení skladby písem a popisuje také jeho jednotlivé prvky. Další část projektu se zaměřuje na tvorbu digitálního fontu s návazností na jeho oživení za použití algoritmů a metod, které se snadno dají zpracovat v programovacím jazyce Matlab. Popsán je zde i způsob realizace oživení fontu a prezentace vytvořených výsledků je ukázána na několika příkladech. Dále je pozornost věnována soustavě souřadnic, která je důležitá při řešení geometrických transformací, a dvourozměrné vektorové grafice, která se hojně využívá právě při návrhu a vykreslení písma. Detailněji jsou popsány Bézierovy křivky a také jejich varianty Bézierovy kubiky společně s možnostmi rasterizace vektorové grafiky. Část textu je také věnována důležitému algoritmu de Casteljau. Poslední kapitola se zaměřuje na implementaci v programovém prostředí Matlab, tvorbu křivek, potažmo znaků, a způsoby práce s jednotlivými transformacemi. Zde lze také nalézt ukázky transformací při různém nastavení vstupních parametrů. Nakonec je zhodnocen přínos této aplikace a možnosti jejího dalšího rozšíření.
|
| |
| |
|
Knihovna grafických prvků pro mikrokontrolery Atmel AVR a grafické displeje
Skopal, Miroslav ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřen na problematiku ovládání grafických LCD displejů pomocí mikroprocesorů řady AVR. Podrobně je zde popsán řadič od firmy Toshiba T6963C. Výsledkem této práce je modulární knihovna napsaná v jazyku C pro mikrokontrolery Atmel AVR, nabízející sadu funkcí pro kreslení jednoduchých grafických objektů a ovládacích prvků. Knihovna je postavena jako vícevrstvá, čímž umožňuje použití různých řadičů bez výraznějšího zásahu do výsledného programu.
|
|
Fyzikální simulace látky (textilu)
Vavro, Ondrej ; Seeman, Michal (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou simulace chování látek(textilu) za různých podmínek. Vysvětluje základní principy používané při konstrukci počítačového modelu látky, popisuje vnitřní i vnější sily působící na látku a ukazuje různé integrační metody postupující simulaci v čase z pohledu vhodnosti a rychlosti pro simulaci látek. Práce obsahuje i popis implementace ukázkové aplikace, ve které je část problematiky otestována.
|
|
Survival hra v procedurálním světě
Macháček, Luboš ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt je zaměřený na vývoj 3D počítačové hry využívající procedurální generování pro tvorbu herního světa. Součástí je i herní engine, který danou hru pohání. Při vývoji jsou využívané různé experimentální přístupy a techniky, a cílem je odzkoušet jejich použitelnost v praxi.
|
| |
|
Parametric 3D Models
Ondrejó, Michal ; Kolář, Martin (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to propose possibilities of interconnection of objects in parametric model. Individual options are implemented in the parametric three-dimensional modeling system. This system allows the creation of models using various geometric operations, change parameters at any time, animate the created model, and save the parametric model in a human-readable format. The proposed solution was implemented and evaluated on simple example.
|
| |