National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
The esthetical experience as a religious experience: Gadamer and Luther.
Taufer, Filip ; Gallus, Petr (advisor) ; Navrátilová, Olga (referee)
H.-G. Gadamer prirovnáva skúsenosť umeleckého diela k hre, symbolu a slávnosti a v kontexte symbolu ďalej k náboženskému rituálu - Večeri Pánovej v poňatí Martina Luthera. Luther symbolické chápanie Kristovej prítomnosti vo Večeri Pánovej odmietal, a tak vyvstáva otázka, prečo Gadamer toto prirovnanie použil, v čom spočíva podobnosť jednotlivých skúseností a kde sú jej hranice. Táto práca sa snaží na otázku zodpovedať pomocou analýzy Gadamerovej filozofie umenia, Lutherovej sakramentologie a následného porovnania týchto problémov vo vybraných oblastiach. Dochádza k záverom, že podobnosť spočíva v štruktúre umeleckého diela a sviatosti. V oboch prípadoch sa nejedná o vzťah odkazovania, ale o sprítomňovanie významu v prvom prípade a Krista v druhom prípade. Rozdiely sa ukazujú za prvé v povahe sprítomňovaného - v umeleckom diele ide o duchovný význam, vo Večeri Pánovej podľa Luthera o skutočné, tj. zmyslové telo Krista. Za druhé význam umeleckého diela vzniká až s ním samým, kým obsah sviatosti je už vždy dopredu daný. Za tretie, v skúsenosti umeleckého diela je divácky subjekt jeho aktívnou súčasťou, kým v sviatosti prijíma dar.
Plant arranging and its curriculum and instruction using in school
BRÁZDOVÁ, Aneta
This diploma thesis deals with the use of arranging plants in class at elementary schools. The theoretic part explains basic terms related to the floristy and gives some basic information on materials, tools and plant materials. Next chapters deal with characteristics of plants materials used in school lessons and brief characteristic styles of arranging. Next chapters are important because they deal with the creativity and esthetics and show the influence on students development. The pratical part uses the science didactis tests to find how effective the work of a teacher and teacher´s learning at an elementary school can be.
Obnova funkce krajiny narušené povrchovou těžbou: Severočeská hnědouhelná pánev. Prostorové parametry a estetický rámec
Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., Praha ; R-Princip Most s.r.o., Most ; RNDr. Pavel Trpák ; LARECO, Říčany ; Ing. Jan Sixta, CSc. ; ENKI, o.p.s., Most ; ENVI, s.r.o., Třeboň ; Jankovcová, Jana ; Lhota, Tomáš ; Sklenička, Petr
Základem diagnózy stavu krajiny je posouzení vývoje jejich struktur. Údaje byly získány analýzou historických pramenů. Ekologické vyhodnocení historických pramenů. Zobrazení krajiny mostecké pánve na historických mapách. Modelové území Jiřetínský potok. Územní systém ekologické stability. Krajina jako dymanický, živý systém - teoretický úvod (Paleoekologie - vývoj krajiny od doby ledové). Satelitní mapy struktury a relativní teploty krajiny.
Obnova funkce krajiny narušené povrchovou těžbou: Severočeská hnědouhelná pánev. Prostorové parametry a estetický rámec
Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., Praha ; R-Princip Most s.r.o., Most ; RNDr. Pavel Trpák ; LARECO, Říčany ; Ing. Jan Sixta, CSc. ; ENKI, o.p.s., Most ; ENVI, s.r.o., Třeboň ; Jankovcová, Jana ; Lhota, Tomáš ; Sklenička, Petr
Dílčí úkol Prostorové parametry a estetický rámec obnovy krajiny narušené povrchovou těžbou - střední Mostecko je rozdělen do částí 1. Estetické aspekty obnovy krajiny narušené povrchovou těžbou a 2. Obecné principy a priority obnovy funkcí krajin narušených povrchovou těžbou.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.