Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tools of Game Theory in Economic Decision Making
Šebedovský, Richard ; Studený, Václav (oponent) ; Mezník, Ivan (vedoucí práce)
This thesis deals with the present trends in application of game theory to creation of economic models, which are subsequently used in economic decision making with the support of tools of information technology. It mainly focuses on the tools of static and dynamic games and games with perfect and imperfect information. Models of resource sharing, auctions and management are under investigation. For each of the described models a concrete application is presented.
Modelování sekvenčních strategických her s nedokonalou informací
Straka, Richard ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem sekvenčních strategických her a to převážně her s nedokonalou informací, návrhem strategické situace vykazující prvky nedokonalé informace, implementací modelu a experimentováním s modelem. Pro práci byla zvolena hra DarkElf. Jedná se o tahovou strategickou ekonomicko-vojenskou hru, v níž se výsledné akce hráčů aplikují současně v předem známý okamžik.
Electoral contests with dynamic campaign contributions
Mattozzi, Andrea ; Michelucci, Fabio
We study a two-period dynamic principal agent model in which two agents with different unobservable abilities compete in a contest for a single prize. A risk-neutral principal can affect the outcome of the contest by dividing a given budget between agents in each period and her net payoff depends on the relative share of the budget given to the winner of the contest. We analyze two settings that differ by the presence/absence of moral hazard. The results we derive are consistent with stylized facts regarding the dynamics of US campaign contributions.
Modelování sekvenčních strategických her s nedokonalou informací
Straka, Richard ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem sekvenčních strategických her a to převážně her s nedokonalou informací, návrhem strategické situace vykazující prvky nedokonalé informace, implementací modelu a experimentováním s modelem. Pro práci byla zvolena hra DarkElf. Jedná se o tahovou strategickou ekonomicko-vojenskou hru, v níž se výsledné akce hráčů aplikují současně v předem známý okamžik.
Model strategického rozhodování ve vícehráčové hře s prvky kooperativního chování
Straka, Richard ; Rogalewicz, Adam (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem matematických modelů lidského chování v sekvenčních strategických hrách, návrhem strategické situace vykazující prvky kooperace, implementací modelu a experimentováním s modelem. Pro práci byla zvolena hra DarkElf. Jedná se o tahovou strategickou ekonomicko-vojenskou hru, v níž se výsledné akce hráčů aplikují současně v předem známý okamžik.
Tools of Game Theory in Economic Decision Making
Šebedovský, Richard ; Studený, Václav (oponent) ; Mezník, Ivan (vedoucí práce)
This thesis deals with the present trends in application of game theory to creation of economic models, which are subsequently used in economic decision making with the support of tools of information technology. It mainly focuses on the tools of static and dynamic games and games with perfect and imperfect information. Models of resource sharing, auctions and management are under investigation. For each of the described models a concrete application is presented.
A game-theoretic approach to economic situations analysis
Kulikova, Valentina ; Kulbakov, Nikolay (vedoucí práce) ; Abdullin, Denis (oponent)
The objective of that Bachelor`s Thesis is learning of certain methods of Game Theory which are useful as daily problems of people as process's in business conditions. The object of that Bachelor`s Thesis is a problem with production of public goods and the subject of the paperwork is a theoretical foundation of sections of Game Theory - statistic games of complete or incomplete information dynamic games of complete or incomplete information. The Bachelor`s Thesis was divided into three parts: Theoretical part, Practical part 1 (setting problems) and Practical part 2 (modeling the problems).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.