Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě s diagnostikovaným syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou ve vzdělávacím procesu základního školství
Cupa, Dalimil ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá různými přístupy učitelů základních škol k žákům s problematikou ADHD syndromu. Teoretická část podrobně popisuje etiologii syndromu ADHD, problematiku žáků s ADHD ve vzdělávacím procesu základního školství, dále podrobně popisuje individuální potřeby žáků se syndromem ADHD a obecné doporučené přístupy učitelů k těmto žákům. Rovněž se zabývá možnostmi léčby. Empirická část zjišťuje na základě dotazníkového šetření provedeného mezi rodiči žáků základních škol s diagnostikovaným syndromem ADHD, jak rodiče dětí s tímto syndromem vnímají přístup učitelů k jejich dětem. Názory a postřehy učitelů ke zkoumané problematice jsou zjišťovány prostřednictvím ohniskové diskuse. V závěru práce jsou publikovány výsledky vyšetření a dány podněty k zamyšlení.
Resuscitace a stabilizace extrémně nezralých novorozenců.
Lamberská, Tereza ; Plavka, Richard (vedoucí práce) ; Zoban, Petr (oponent) ; Kokštein, Zdeněk (oponent)
Stabilizace a resuscitace na porodním sále je důležitou součástí péče o extrémně nezralé novorozence, jejím úkolem je podpořit základní životní funkce a usnadnit adaptaci nezralého organismu na podmínky mimoděložního prostředí. Současně doporučované postupy jsou dobře propracovány pro donošené a lehce nezralé novorozence, ale zcela chybí cílená doporučení pro stabilizaci a resuscitaci extrémně nezralých novorozenců. Výzkumná část předkládané disertační práce shrnuje nejdůležitější výsledky klinického výzkumu prováděného v letech 2010-2015 na Neonatologickém oddělení Gynekologicko- porodnické kliniky VFN a 1. LF UK. Výzkum hodnotí efektivitu a nežádoucí účinky stávajících doporučovaných postupů stabilizace a resuscitace na porodním sále u extrémně nezralých novorozenců a ve své druhé části se zabývá studiem nových a potencionálně účinných metod. Důležitým výstupem této práce je doporučení pro praxi, strukturované podle gestačního stáří extrémně nezralých novorozenců. Doporučení je založené na předložených výsledcích dílčích klinických studií a jeho cílem je zlepšit současnou úroveň postupů stabilizace a resuscitace extrémně nezralých novorozenců v klinické praxi.
Anafylaktický šok a možnosti jeho řešení zdravotnickým záchranářem.
ZÁBRANSKÝ, Stanislav
Cílem práce bylo zmapovat znalosti zdravotnických záchranářů Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při léčbě anafylaktického šoku v přednemocniční neodkladné péči. To zahrnovalo znalost pojmu anafylaktický šok, popsání jeho příznaků, způsob jeho léčby, styl školení se v doporučených postupech. Výzkum byl prováděn se šesti respondenty, kteří jsou zaměstnaní u Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Dotazovaným bylo položeno 15 otázek týkajících se dané problematiky. K dosažení cílů bylo využito kvalitativního výzkumu. Všechny rozhovory byly vedeny jako polostrukturované. Z výzkumu vyplynulo, že příprava na události týkající se anafylaktického šoku je nedostatečná. Většina nelékařského zdravotnického personálu nebyla přítomna u anafylaktického šoku, ale spíše pouze u alergické reakce, proto také nemají dostatečnou motivaci k získání většího rozhledu o tomto stavu. O znalosti pojmu anafylaktický šok nemají zdravotničtí záchranáři příliš jasno. Záchranáři o tomto pojmu mají povědomí, ale nedokážou ho přesně vysvětlit. Největším problémem pro ně bylo dávkování léčiv, nebyli si také jistí, jaké léky mohou podat bez konzultace s lékařem. Dávkování léčiv u dospělých jim nedělalo takový problém, ale v případě otázky dávkování u dítěte sami přiznali, že si to nepamatují. Záchranáři se řídí podle pravidla podání léků na jeden kilogram, z důvodu rychlejšího zásahu je však lepší podat množství léku s ohledem na věk dítěte. Další problematickou otázkou byl pro ně způsob polohy pacienta při transportu do nemocnice. Pro lepší orientaci a znalost postupů u anafylaktického šoku by byla dobrá rozsáhlejší příprava nelékařského zdravotnického personálu, kromě povinných školení od zaměstnavatele by byla dobrá i občasná vlastní iniciativa při získávání znalostí.
Ošetřování těžce poraněného v obtížných podmínkách
ŠKVRNA, Karel
Téma této bakalářské práce je Ošetřování těžce poraněného v obtížných podmínkách. Teoretická část práce je zaměřena především na doporučené postupy Guidelines TECC (Tactical Emergency Casualty Care), což jsou původně armádní Guidelines, ale v této verzi upravené pro civilní prostředí. Prvním cílem práce bylo zmapovat, jak se nové postupy v poskytování přednemocniční neodkladné péče a změněné Guidelines uplatňují v praxi a jaké jsou pro to i materiální podmínky. Druhým cílem bylo vytvořit metodický pokyn, který by bylo možné uplatnit v praxi. Pro výzkumnou část byl použit kvalitativní výzkum ve formě řízených polostrukturovaných rozhovorů, doplněných o tři testové otázky. Rozhovorů bylo celkem dvanáct. Respondenty byli zdravotničtí záchranáři z Jihočeského a Plzeňského kraje. Z výsledků je patrné, že nové doporučené postupy - Guidelines 2015, přebírají některé postupy a pomůcky z vojenského prostředí. V praxi ale zatím tyto nové postupy a pomůcky nejsou příliš využívány. V rámci praktické části práce byl vytvořen metodický pokyn pro těžké popáleniny, který by bylo možné využít v praxi.
Dítě s diagnostikovaným syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou ve vzdělávacím procesu základního školství
Cupa, Dalimil ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá různými přístupy učitelů základních škol k žákům s problematikou ADHD syndromu. Teoretická část podrobně popisuje etiologii syndromu ADHD, problematiku žáků s ADHD ve vzdělávacím procesu základního školství, dále podrobně popisuje individuální potřeby žáků se syndromem ADHD a obecné doporučené přístupy učitelů k těmto žákům. Rovněž se zabývá možnostmi léčby. Empirická část zjišťuje na základě dotazníkového šetření provedeného mezi rodiči žáků základních škol s diagnostikovaným syndromem ADHD, jak rodiče dětí s tímto syndromem vnímají přístup učitelů k jejich dětem. Názory a postřehy učitelů ke zkoumané problematice jsou zjišťovány prostřednictvím ohniskové diskuse. V závěru práce jsou publikovány výsledky vyšetření a dány podněty k zamyšlení.
Data boxes and their impact on processes in commercial companies
Paluš, Matej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Datové schránky a eGovernment jako takový se staly v posledních letech důležitou součástí komunikace s veřejnou správou. V mé diplomové práci se detailně věnuji tématu datových schránek. Zaměřil jsem se na období po roce 2011, protože období předtím jsem popsal již ve své bakalářské práci. Praktická část se skládá z úkolu zavést efektivní řešení datových schránek do podniku (malý podnik do 20 zaměstnanců). Důležitou součástí je popis klíčových procesů spojených s datovými schránkami a vyhodnocení jejich efektivity. Řešení praktického úkolu by mělo sloužit jako návod pro každého, kdo chce implementovat datové schránky efektivně do firmy. Po provedení správného postupu popsaného v práci, by organizace neměla mít problémy s používáním elektronických dokumentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.