|
Odstředivá brzda motoru pro pneumatikový válec
Vít, Jakub ; Kamarýt, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je návrh odstředivé brzdy pro zabránění přetočení spalovacího motoru u pneumatikového válce. V první části své diplomové práce se zabývám stávajícími a obdobnými systémy bránícími přetočení motorů. Ve druhé části práce se zabývám vlastním návrhem odstředivé brzdy. Ten zahrnuje základní funkční, pevnostní, tepelný výpočet, návrh jednotlivých komponent a zhotovení výkresové dokumentace dle zadání.
|
|
Variantní řešení výroby brzdového kotouče motocyklu
Rozum, Josef ; Dohnal, Ivo (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce předkládá variantní řešení hromadné výroby motocyklových brzdových kotoučů. Brzdové kotouče jsou součásti rotačního tvaru o velkém průměru a malé tloušťce zhotovené především z uhlíkové oceli. V práci jsou uvedeny metody výroby technologiemi nekonvenčního obrábění a metody výroby technologiemi tváření. Jako vhodné varianty pro výrobu byly zvoleny technologie řezání laserem, řezání vodním paprskem, řezání plazmou, běžného a přesného stříhání. Jednotlivé metody jsou popsány a je zhodnocena jejich vhodnost pro výrobu. U metody přesného stříhání, která se jeví nejoptimálnější, je naznačen postup výroby.
|
| |
|
Návrh brzdového kotouče formule Student
Novosad, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem brzdových kotoučů pro závodní monopost Formule Student Electric Dragon 2. Na základě rešerše jsou provedeny návrhy, které jsou podrobeny termální a napěťové analýze. Hlavní kritériem je udržení provozní teploty pro zaručenou funkčnost brzdného obložení při minimalizaci hmotnosti se zaručenou životností jedné závodní sezóny. Výsledný návrh je porovnán s provedením předchozích generací vozu.
|
|
Štít zadní automobilové brzdy
Krasula, Jan ; Klapka, Milan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce je zaměřena na rozměrový návrh štítu zadní brzdy závodního automobilu kategorie T1 s předepsanými parametry. Začátek práce bude věnován seznámení s kategorií T1 a se závody cross-country rallye. Druhá část bude osvětlovat problematiku brzd a chlazení. Dále bude navržen systém chlazení a výpočtem ověřena jeho funkce. Závěr práce je vyhrazen pro vlastní konstrukci štítu brzdy.
|
|
Návrh keramického povlaku na kotoučové brzdy jízdního kola
Eliáš, Vojtěch ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem keramického povlaku na brzdný kotouč jízdního kola a jeho realizací. Důvodem je dosažení vyšší tepelné odolnosti a otěruvzdornosti, což jsou vlastnosti, kterými se vyznačují keramické materiály. Pro nanesení povlaku byla zvolena technologie plazmatického žárového nástřiku. Materiál povlaku se skládal z vazné vrstvy o chemickém složení 95% Ni a 5% Al a vnější (povrchové) vrstvy skládající se z 92 % ZrO_2 a 8 % Y_2 O_3. Po nanesení povlaku následovalo testování kotouče v reálných podmínkách při jízdě na kole. Vzhledem k absenci potřebných měřících zařízení se jednalo o test na základě subjektivních pocitů testujícího. Nanesený povlak vykazoval mírně horší třecí vlastnosti než konvenční ocel, ale funkčnost brzdění nebyla nijak výrazně omezena
|
|
Návrh brzdového kotouče formule Student
Novosad, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem brzdových kotoučů pro závodní monopost Formule Student Electric Dragon 2. Na základě rešerše jsou provedeny návrhy, které jsou podrobeny termální a napěťové analýze. Hlavní kritériem je udržení provozní teploty pro zaručenou funkčnost brzdného obložení při minimalizaci hmotnosti se zaručenou životností jedné závodní sezóny. Výsledný návrh je porovnán s provedením předchozích generací vozu.
|
|
Návrh keramického povlaku na kotoučové brzdy jízdního kola
Eliáš, Vojtěch ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem keramického povlaku na brzdný kotouč jízdního kola a jeho realizací. Důvodem je dosažení vyšší tepelné odolnosti a otěruvzdornosti, což jsou vlastnosti, kterými se vyznačují keramické materiály. Pro nanesení povlaku byla zvolena technologie plazmatického žárového nástřiku. Materiál povlaku se skládal z vazné vrstvy o chemickém složení 95% Ni a 5% Al a vnější (povrchové) vrstvy skládající se z 92 % ZrO_2 a 8 % Y_2 O_3. Po nanesení povlaku následovalo testování kotouče v reálných podmínkách při jízdě na kole. Vzhledem k absenci potřebných měřících zařízení se jednalo o test na základě subjektivních pocitů testujícího. Nanesený povlak vykazoval mírně horší třecí vlastnosti než konvenční ocel, ale funkčnost brzdění nebyla nijak výrazně omezena
|
|
Odstředivá brzda motoru pro pneumatikový válec
Vít, Jakub ; Kamarýt, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je návrh odstředivé brzdy pro zabránění přetočení spalovacího motoru u pneumatikového válce. V první části své diplomové práce se zabývám stávajícími a obdobnými systémy bránícími přetočení motorů. Ve druhé části práce se zabývám vlastním návrhem odstředivé brzdy. Ten zahrnuje základní funkční, pevnostní, tepelný výpočet, návrh jednotlivých komponent a zhotovení výkresové dokumentace dle zadání.
|
| |