Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči
Barvová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči se zabývá otázkou, zda lze využít biblioterapii v edukačním procesu jako jednu z metod sloužící k rozvoji komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku mladšího školního věku a jazykový vývoj v tomto období, aby mohla být lépe pochopena problematika symptomatických poruch řeči. Jsou zde popsány možné odchylky v řečovém vývoji, který vede právě k tomuto narušení komunikační schopnosti. Práce popisuje stručnou charakteristiku symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením, s mozkovou obrnou, se sluchovým postižením a u dětí s ADHD. V neposlední řadě jsou zde uvedena konkrétní doporučení vhodná při komunikaci s žáky s narušenou komunikační schopností. Dále jsou v teoretické části shrnuty poznatky z oblasti biblioterapie a jejich možné využití u dětí mladšího školního věku. Praktická část má za cíl navrhnout odpovídající biblioterapeutický program, který může být aplikován v hodinách českého jazyka a bude rozvíjet komunikační dovedností dětí v oblasti aktivní a pasivní slovní zásoby, porozumění a schopnosti vyjadřování. Prostřednictvím akčního výzkumu je pak ověřována jeho...
Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací se zabývá možností využití biblioterapie a jejích prvků v rámci výuky českého jazyka, kdy prostřednictvím práce s textem pedagog působí na rozvoj verbálního projevu žáka s lehkou mentální retardací. Cílem práce je navrhnout jednotlivá cvičení sestavená do biblioterapeutického programu, poukázat na pozitivní vliv práce s textem na verbální projev žáka a ověřit úspěšnost programu v praxi skrze přímou práci se žáky, jejich pozorováním a zhodnocením jednotlivých výstupů. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení žáků v požadované oblasti. Klíčová slova Mentální retardace, lehká mentální retardace, žák s lehkou mentální retardací, biblioterapie, biblioterapeutický program, komunikační schopnosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.