Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sound Design for 360-Degree Videos
Pilát, Peter ; Oramus, Tomáš (oponent) ; Rund, František (vedoucí práce)
The main theme of this work is the creation of sound for 360 ° videos. The work discusses the area of spatial sound and focuses mainly on the whole process of creating from recording through mix, master to sharing. Furthermore, the scene is designed, a complete recording and processing is performed, a detailed procedure is described and sample tasks are created for further use.
Snímání a zpracování akustických signálů technologií B Format
Wiesner, Jakub ; Vlach, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh zařízení pro snímání zvukových signálů technologií SoundField, softwarové zpracování těchto signálů a převod na signály pro vícekanálové zvukové systémy Surround sound. V práci je popsáno vnímání zvuků lidským sluchovým orgánem a doprovodnými jevy binaurálního slyšení a stereofonní a vícekanálové zvukové systémy. Práce se dále věnuje ambiosonii, prostorovému zvuku a formátům jeho nahrávání, způsobu přenosu signálů, jejich zpracování a dekódování. V závěru práce je rozebrána problematika snímání prostorového zvuku technologií SoundField a proces převodu výstupních signálů této technologie na signály jiných vícekanálových zvukových systémů.
Popis a reprezentace dvourozměrných zvukových scén ve vícekanálových systémech reprodukce zvuku
Trzos, Michal ; Balík, Miroslav (oponent) ; Maršálek, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podněty, které ve sluchové soustavě člověka způsobují prostorové slyšení a polohovacími metodami, které těchto podnětů využívají. Podrobněji se zabývá metodou vektorově bázového amplitudového polohování a metodou ambisonie. Na základě popisu těchto metod byl realizován návrh a implementace ve formě plug-in modulu systému VST. Tato práce také obsahuje poslechový test ambisonie druhého řádu a analýzu získaných dat.
Záznam a zpracování 3D zvuku pro zvukovou tvorbu
Šilar, Prokop ; Rund, František (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je rešerše dostupných nástrojů pro tvorbu zvuku pro 3D a 360° videa, zpracování teorie k ambisonii, výběr a popis DAW a plug-in modulů pro použití k výuce problematiky ambisonie na této škole. Jsou popsány tyto formáty pro práci s ambisonickým signálem: A-formát, B-formát (FuMa), B-formát (AmbiX), C-formát a D-formát. Dále jsou popsány reproduktorové pro přehrávání ambisonických nahrávek (konfigurace podle doporučení ITU-R BS 775-3 a konfigurace pro kvadrofonní formáty) a také tyto plug-in moduly: Sennheiser AMBEO Orbit, SoundField od firmy Rde, Soundfield SurroundZone2, Ambisonic Toolkit for Reaper a Facebook Audio 360 Spatial Workstation. Dále je popsána práce s ambisonií pro DAW Reaper, Cubase a Nuendo a jsou připraveny demonstrační projekty pro práci s ambisonií demonstrující základní operace se signálem i prostorové panoramování kontaktně snímaných zvuků v těchto DAW a plug-in modulech. Tyto plug-in moduly a jejich použití v zmíněných DAW jsou popsány za účelem vytvoření základu pro výuku ambisonie na této škole pomocí již dostupných nástrojů. I popsaná teorie může být použita jako základ pro výuku kompilující základy dané problematiky. Vytvořené demonstrační projekty mohou být použity přímo pro výuku v laboratorním cvičení.
Snímání a zpracování akustických signálů technologií B Format
Kurc, David ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na systém snímání a zpracování akustických signálů nazvaný Ambisonie. Popisuje jednotlivé fáze v řetězci zpracování akustického signálu tímto systémem. Zejména se zabývá technologií B-format, jakožto hlavním prostředkem ambisonie, jeho získáváním ze signálů snímaných speciální mikrofonní kapslí typu soundfield nebo pomocí kódovacích rovnic a jeho dekódováním do jednotlivých kanálů reproduktorů různých reproduktorových polí. Zmíněno je i použití přenosového formátu UHJ. V prostředí MATLAB byl vytvořen program B-format Dekodér, složen z několika funkcí, s vlastním grafickým uživatelským rozhraním, který je určen ke zpracování a dekódování složek B-formátu pro reproduktorové pole se zadanými parametry. Zajišťuje mimo jiné načtení, zobrazení, analýzu a přehrávání zdrojových a výsledných akustických signálů.
Sound panning in multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. The first part is based on theoretical information and explains two of the most frequently used sound panning methods: Vector Base Amplitude Panning and Ambisonics. It shows the ways for sound panning by these methods. In next step are methods compared based on theoretical information and simulations in Matlab environment and one most suitable method is chosen for using in second part. This part describes image source method which enables parameters computation of direct sound wave and optional number of early reflections in rectangular room. Also is focused on problem of frequency dependent reflections. In conclusion it offer knowledge obtained by simulation of different auditory spaces with different topology.
Sound Design for 360-Degree Videos
Pilát, Peter ; Oramus, Tomáš (oponent) ; Rund, František (vedoucí práce)
The main theme of this work is the creation of sound for 360 ° videos. The work discusses the area of spatial sound and focuses mainly on the whole process of creating from recording through mix, master to sharing. Furthermore, the scene is designed, a complete recording and processing is performed, a detailed procedure is described and sample tasks are created for further use.
Záznam a zpracování 3D zvuku pro zvukovou tvorbu
Šilar, Prokop ; Rund, František (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je rešerše dostupných nástrojů pro tvorbu zvuku pro 3D a 360° videa, zpracování teorie k ambisonii, výběr a popis DAW a plug-in modulů pro použití k výuce problematiky ambisonie na této škole. Jsou popsány tyto formáty pro práci s ambisonickým signálem: A-formát, B-formát (FuMa), B-formát (AmbiX), C-formát a D-formát. Dále jsou popsány reproduktorové pro přehrávání ambisonických nahrávek (konfigurace podle doporučení ITU-R BS 775-3 a konfigurace pro kvadrofonní formáty) a také tyto plug-in moduly: Sennheiser AMBEO Orbit, SoundField od firmy Rde, Soundfield SurroundZone2, Ambisonic Toolkit for Reaper a Facebook Audio 360 Spatial Workstation. Dále je popsána práce s ambisonií pro DAW Reaper, Cubase a Nuendo a jsou připraveny demonstrační projekty pro práci s ambisonií demonstrující základní operace se signálem i prostorové panoramování kontaktně snímaných zvuků v těchto DAW a plug-in modulech. Tyto plug-in moduly a jejich použití v zmíněných DAW jsou popsány za účelem vytvoření základu pro výuku ambisonie na této škole pomocí již dostupných nástrojů. I popsaná teorie může být použita jako základ pro výuku kompilující základy dané problematiky. Vytvořené demonstrační projekty mohou být použity přímo pro výuku v laboratorním cvičení.
Snímání a zpracování akustických signálů technologií B Format
Kurc, David ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na systém snímání a zpracování akustických signálů nazvaný Ambisonie. Popisuje jednotlivé fáze v řetězci zpracování akustického signálu tímto systémem. Zejména se zabývá technologií B-format, jakožto hlavním prostředkem ambisonie, jeho získáváním ze signálů snímaných speciální mikrofonní kapslí typu soundfield nebo pomocí kódovacích rovnic a jeho dekódováním do jednotlivých kanálů reproduktorů různých reproduktorových polí. Zmíněno je i použití přenosového formátu UHJ. V prostředí MATLAB byl vytvořen program B-format Dekodér, složen z několika funkcí, s vlastním grafickým uživatelským rozhraním, který je určen ke zpracování a dekódování složek B-formátu pro reproduktorové pole se zadanými parametry. Zajišťuje mimo jiné načtení, zobrazení, analýzu a přehrávání zdrojových a výsledných akustických signálů.
Sound panning in multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. The first part is based on theoretical information and explains two of the most frequently used sound panning methods: Vector Base Amplitude Panning and Ambisonics. It shows the ways for sound panning by these methods. In next step are methods compared based on theoretical information and simulations in Matlab environment and one most suitable method is chosen for using in second part. This part describes image source method which enables parameters computation of direct sound wave and optional number of early reflections in rectangular room. Also is focused on problem of frequency dependent reflections. In conclusion it offer knowledge obtained by simulation of different auditory spaces with different topology.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.