Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících
Tučková, Kateřina ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Interpretace předvolebních výzkumů v českých tištěných denících se zabývá způsobem, jakým média ve svém zpravodajství prezentují výsledky předvolebních výzkumů. Práce vychází z teorií účinků médií, jejichž studium ukazuje možný vliv médií na veřejné mínění, či dokonce na volební rozhodování. Z tohoto důvodu je možné od médií vyžadovat dodržování určitých standardů při zveřejňování výsledků předvolebních výzkumů, nicméně žádný předpis, který by ustanovoval, jak k tomuto typu obsahu přistupovat, v České republice neexistuje. I tato skutečnost vede k dlouhodobému sporu mezi zdroji dat (výzkumnými agenturami) a těmi, kdo je prezentují veřejnosti (médii), v jehož centru stojí odlišná měřítka kvality obou stran. Mezi často médiím vytýkané chyby patří nesprávná interpretace dat a nedostatečné vysvětlení pozadí výzkumu. Tato práce zkoumá kvantitativní obsahovou analýzou 154 článků z českých tištěných deníků napříč třemi předvolebními obdobími (2010, 2013, 2017) s cílem zjistit, jakou formou v nich jsou prezentovány výsledky předvolebních výzkumů a jestli jsou doplněny o všechny potřebné údaje. Analýza výsledků se dívá na data jako celek i sleduje trend napříč jednotlivými lety. Ve svém závěru zhodnocuje prezentaci výsledků předvolebních výzkumů v českých médiích jako nedostatečnou, z čehož...
Sociologická analýza rekrutační fáze kvalitativních projektů, zejména focus groups v praxi marketingového výzkumu
Fridrichovská, Tereza ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Bakalářská práce je sociologickou analýzou rekrutáční fáze kvalitativních projektů, zejména pak nejfrekventovanější kvalitativní metody, tj. focus groups, v marketingovém výzkumu. První část práce představuje historii focus groups až po její současnou podobu včetně zásad při jejich realizaci. Dále se práce věnuje historii výzkumu trhu na území České republiky se zaměřením na příchod metody focus groups. Práce seznamuje čtenáře s marketingovým výzkumem trhu a jeho specifiky se zaměřením na kvalitativní projekty, konkrétně hlavně na metodu focus groups a její obměny. V další části práce jsou charakterizovány metody rekrutace a standardy, kterými se rekrutace řídí s důrazem na sdružení Simar. Závěrečná část práce je věnována metodologii a pak vlastnímu šetření mezi vybranými pěti rekrutátory, kteří zajišťují výběr respondentů na kvalitativní projekty, zejména focus groups, v České republice. Skrze jejich výpovědi autorka celý proces rekrutace popisuje, definuje jeho kritická místa a navrhuje možná zlepšení z nich plynoucí.
Výzkum trhu v České republice a jeho vývoj
Kambourova, Tzveta ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Zahradníček, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá především výzkumem trhu v České republice, ale obsahuje i část zabývající se výzkumem trhu v Československu. První část práce je teoretická, obsahuje základní teoretickou charakteristiku výzkumu trhu - definici, cíl, původ výzkumu trhu, vybrané typy výzkumů, vybrané metody a kodex výzkumu trhu. V druhé části se práce zabývá výzkumem trhu od odbobí před druhou světovou válkou až do přelomu tohoto tisíciletí. Zaměřuje se na výzkumníky, tématiku výzkumů, používané metody a roli sdružení SIMAR v souvislosti s ekonomicko-politickým pozadím a technickým pokrokem. Poslední část práce obsahuje další vývoj výzkumu trhu v České republice až do současnosti-opět v souvislosti s ekonomicko-politickým pozadím a technickým pokrokem, a obsahuje také nástin možných trendů tohoto oboru do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.