Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření rychlosti s použitím radaru
Andrla, Jiří ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat program, který měří rychlost vozidel snímaných radarem s korekcí založenou na úhlu měření. Program je nejprve navržen a implementován v programu Matlab, implementace je poté přenesena také do jazyka C++. Tento program z radarových dat, zaznamenaných na CW radar, detekuje pohybující se dopravní prostředky, vypočítá jejich rychlost s pomocí korekce na základě úhlu a tyto údaje uloží do statistiky. Práce je vypracovávána kvůli zpracování problematiky korekce rychlosti na základě úhlu, protože s touto technikou by mělo být dosaženo přesnějších výsledků než bez ní. Výsledek této práce může být zajímavý pro všechny aplikace a systémy, které mohou používat měření radarem pod úhlem.
Radarový výškoměr pro ultralehká letadla
Imrich, Marek ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Radarove zariadenia patria medzi neodlucitelnu sucast leteckej sfery. K navadzaniu ul- tralahkych lietadiel pri pristavani je velmi dolezite vyuzivat vhodny modul. Bakalarska praca je zamerana na vyuzivanie vyskoveho radaru zalozeneho na mikrovlnnom senzore IWR6843ISK vyrabaneho spolocnostou TEXAS Instruments a jeho aplikovanie v praxi pre ultralahke lietadla. Jeho schopnostou v spojeni s pocitacom je vyskove navadzanie ultra- lahkeho lietadla na pristavaciu plochu drahy pomocou generovania zvukovych tonov, ktore maju pilotovi indikovat vzdialenost nad terenom. Hlavnym cielom prace je navrhnut model pouzitia mikrovlnneho modulu v spojeni s pocitacom a jeho nasledne otestovanie vhodnosti pouzitia pri vykonavani pristavacieho manevru. Cielom prace je navrhnutie systemu, ktory pracuje s milimetrovym radarom a jeho zhodnotenie pouzitelnosti v praxi. Navrhovany modul generuje bodove mracna, ktore su nasledne syntakticky analyzovane, nasledne su vystupne data vhodne korelovane, dalej transformovane na exaktnu vysku polohy lietadla nad terenom s naslednou zvukovou interpretaciou pilotovi.
Využití kmitočtových pásem VKV, UKV, SKV a EKV v leteckých civilních a vojenských radarech (studijní pomůcka)
Jasimová, Rafah ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvořit studijní pomůcku na téma Využití kmitočtových pásem VKV, UKV, SKV a EKV v leteckých civilních a vojenských radarech. Hlavní důraz je kladen především na stručný přehled zadaných kmitočtových pásem pro leteckou komunikaci a rádiovou navigaci. Práce má dále sloužit jako studijní pomůcku pro přípravu profesionálních pilotů a bakalářů leteckého provozu.
3D object detection from pointcloud
Červený, Patrik ; Richter, Miloslav (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the detection of 3D objects in a point cloud acquired by a LIDAR sensor. The thesis describes the sensors that collect the data for the point cloud, the methods to process the data and the final representation of the collected data, using the chosen application. By using a LIDAR sensor we detect a 3D image of the point cloud at the railway stations in Brno and with the help of the available methods for processing and application we try to describe what the sensor shows us through the data.
Počítačový návrh umístění primárního přehledového radaru na letišti
Krajíček, Antonín ; Urbanec, Tomáš (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Semestrální projekt se zabývá aplikací principů výběru stanoviště pro přehledový radar, určený k řízení letového provozu, v programovém prostředí MATLAB. Práce popisuje zpracování mapových podkladů a implementace navigačních bodů pro zabezpečení řízení letového provozu. Dalším z cílů je tvorba skriptu pro výpočet dosahu radaru pomocí radiolokační rovnice. Na závěr se práce zabývá šířením rádiových vln nad nerovným terénem pomocí aplikace parabolické rovnice.
Radarové měření rychlosti pro sportovní události
Radoš, Daniel ; Polok, Lukáš (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje měření rychlosti se zaměřením na sportovní události. V úvodě této práce jsou spomenuty základní principy radarů a jejich rozdělení. Poté je část práce věnovaná použitému radaru s kontinuálni vlnou, využívajíci Dopplerův jev a také principu postupnému zpracování signálů, který vede až k výpočtu výsledné rychlosti měřeného objektu. Nakonec jsou zvolené metody implementovány a vyzkoušeny na reálnych datech. K závěru práce je provedeno vyhodnocení a možné pokračování této práce.
Radarová čidla pro měření rychlosti
Doležal, Tomáš ; PhD, Jaroslav Čechák, (oponent) ; Kokolia, Martin (vedoucí práce)
Hlavním předmětem, kterým se tato bakalářská práce zabývá, je výběr vhodného mikrovlnného čidla pro měření rychlosti automobilů v běžném provozu, při pokrytí více jízdních pruhů vozovky, vhodnou metodou. Dále je z komerčně dostupných radarových čidel měřících primárně rychlost vybráno formou rešerše na základě potřebných parametrů a vlastností to optimální. V dalším kroku je pro vybrané rychlostní čidlo provedena simulace v prostředí MATLAB v závislosti na jeho parametrech a režimech, ve kterých může pracovat. Simulace též zahrnuje vlivy prostředí na přijímaný signál. V další části je představeno naprogramované grafické uživatelské rozhraní pro simulování různých situací na vozovce pro dvě vozidla. Poslední část shrnuje výsledky reálných měření.
Radarové měření rychlosti sportovních projektilů
Bezděk, David ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která z radarových dat extrahuje informace o rychlostech sportovních projektilů. Nejdříve zde jsou popsány radary, Dopplerův jev a především radar s kontinuální vlnou. Navazuje problematika zpracování radarového signálu, po které lze provést výpočet rychlosti. V další části je popsáno sbírání reálných dat a jejich vyhodnocení. V závěrečné části se nachází shrnutí celé práce, možné využití aplikace a také její možná rozšíření.
Využívání kmitočtových pásem VKV, UKV, SKV a EKV v radarech civilního i vojenského využití
Helia, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá radarovou technikou, kterou se autor pokusil přehledně seřadit pro studijní potřeby následujících ročníků studentů bakalářského studia oboru profesionální pilot. Soustřeďuje se zejména na význam kmitočtových pásem u jednotlivých radarů a jejich dopad na vlastnosti radaru.
Měření rychlosti vozidel s použitím radaru
Vlkovič, Vladimír ; Široký, Adam (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom a implementáciou aplikácie ktorá z radarových dát extrahuje informácie o rýchlosti vozidiel. Na radarové merania bol použitý radar s kontinuálnou vlnou. Dôraz sa kladie na zistenie uhlu priližujúceho sa vozidla a na korekciu rýchlosti na základe tohotu uhlu. Výsledný návrh bol implementovaný v prostredí Matlab. Vyhodnotenie úspešnosti implementovaného riešenia bolo vykonané na referenčných dátach.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.