Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Performance Engineering of Stencils Optimization in Geometric Multigrid
Janalík, Radim ; Šátek, Václav (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
In this work we present spatial and temporal blocking methods to exploit cache locality in stencil computations and two state of the art optimizers, Pluto and PATUS, that use these methods to generate optimized code. We perform various measurement to investigate the speedup using different optimizations. At the end we implement smoothing step in multigrid with different optimizations and measure impact of these optimizations on the performance of multigrid.
Communications Technology and the New Horizons Mission to Pluto
Yarkina, Daria ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
The aim of this work is to show what communications technology is used in the New Horizons mission to Pluto, provide a brief description of mission’s objectives and emphasize the ability to transmit signals over long distances. This work also deals with the description and the importance of scientific equipment in the spacecraft, followed by information about data transmission and the navigation system of the planetary probe. The relevance and effectiveness of using the Ka frequency band and more modern technologies are also mentioned.
Vliv Tezuky Osamua na pozdější komiksové autory
Doucková, Ilona ; Křivánková, Anna (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
Pro Japonce je Tezuka Osamu významným komiksovým autorem 20. století, který si během svého života vysloužil přezdívky jako "bůh mangy" nebo "japonský Walt Disney". Mnozí ho znají jen jako autora úspěšných mang (japonských komiksů) jako Black Jack, Tecuwan Atomu, Džanguru taitei, Ribon no kiši, ale ve skutečnosti je jeho odkaz na poli japonského komiksu a animovamého filmu mnohem větších rozměrů. Práce se snaží především skrze analýzu sekundárních pramenů představit samotného Tezuku a jeho komplexní tvorbu, spojovanou s inovátorskými technikami a rozšířením tematické nabídky mangy, a nalézt jeho vliv v dílech pozdějších komiksových autorů (především u Čtyřiadvacátnic v oblasti šódžo a komiksových autorů spojovaných s jeho studiem Tokiwasó). Dále má za úkol krátce představit Tezukovu animátorskou tvorbu a jeho přínos japonské animaci. Klíčová slova: japonská popkultura, manga, japonský komiks, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, Tecuwan Atomu, šódžo, Nidžújonengumi, Čtyřiadvacátnice, Ikeda Rijoko, Takemija Keiko, Óšima Jumiko, Hagio Moto, Tokiwasó, Išinomori Šótaró, Fudžiko Fudžio, Muši purodakušon, Urasawa Naoki, Pluto
Viskoelastická deformace ledových těles ve sluneční soustavě
Kihoulou, Martin ; Kalousová, Klára (vedoucí práce) ; Běhounková, Marie (oponent)
V této práci studujeme dvě tělesa sluneční soustavy - Saturnův měsíc Titan a trpasličí planetu Pluto. Titan vykazuje polární zploštění, které lze vysvětlit vsakováním ethanových srážek a následnou methan-ethanovou substitucí pod povrchem. Ledovou slupku uvažujeme jako kontinuum s viskoelastickou (maxwellovskou) reologií a deformaci řešíme spektrální metodou. Dostáváme výsledky shodné s literaturou. V případě Pluta poloha kráteru Sputnik Planitia blízko slapové osy naznačuje přítomnost podpovrchového oceánu. Tuto polohu lze vysvětlit reorientací tělesa, pokud se kráter chová jako kladná gravitační anomálie. V tom případě musí být kráter kompenzován a spodní kráter vyplněn materiálem s hustotou větší než led, např. vodou. Problém řešíme nejprve spektrální metodou, která podává výsledky v souladu s hypotézou. Poté provádíme výpočet viskózní deformace v oblasti s volnou hranicí metodou konečných elementů. Výsledky těchto simulací naznačují, že relaxace spodního kráteru probíhá rychleji, než by bylo k reorientaci potřeba. 1
Viskoelastická deformace ledových těles ve sluneční soustavě
Kihoulou, Martin ; Kalousová, Klára (vedoucí práce) ; Běhounková, Marie (oponent)
V této práci studujeme dvě tělesa sluneční soustavy - Saturnův měsíc Titan a trpasličí planetu Pluto. Titan vykazuje polární zploštění, které lze vysvětlit vsakováním ethanových srážek a následnou methan-ethanovou substitucí pod povrchem. Ledovou slupku uvažujeme jako kontinuum s viskoelastickou (maxwellovskou) reologií a deformaci řešíme spektrální metodou. Dostáváme výsledky shodné s literaturou. V případě Pluta poloha kráteru Sputnik Planitia blízko slapové osy naznačuje přítomnost podpovrchového oceánu. Tuto polohu lze vysvětlit reorientací tělesa, pokud se kráter chová jako kladná gravitační anomálie. V tom případě musí být kráter kompenzován a spodní kráter vyplněn materiálem s hustotou větší než led, např. vodou. Problém řešíme nejprve spektrální metodou, která podává výsledky v souladu s hypotézou. Poté provádíme výpočet viskózní deformace v oblasti s volnou hranicí metodou konečných elementů. Výsledky těchto simulací naznačují, že relaxace spodního kráteru probíhá rychleji, než by bylo k reorientaci potřeba. 1
Vliv Tezuky Osamua na pozdější komiksové autory
Doucková, Ilona ; Křivánková, Anna (vedoucí práce) ; Tirala, Martin (oponent)
Pro Japonce je Tezuka Osamu významným komiksovým autorem 20. století, který si během svého života vysloužil přezdívky jako "bůh mangy" nebo "japonský Walt Disney". Mnozí ho znají jen jako autora úspěšných mang (japonských komiksů) jako Black Jack, Tecuwan Atomu, Džanguru taitei, Ribon no kiši, ale ve skutečnosti je jeho odkaz na poli japonského komiksu a animovamého filmu mnohem větších rozměrů. Práce se snaží především skrze analýzu sekundárních pramenů představit samotného Tezuku a jeho komplexní tvorbu, spojovanou s inovátorskými technikami a rozšířením tematické nabídky mangy, a nalézt jeho vliv v dílech pozdějších komiksových autorů (především u Čtyřiadvacátnic v oblasti šódžo a komiksových autorů spojovaných s jeho studiem Tokiwasó). Dále má za úkol krátce představit Tezukovu animátorskou tvorbu a jeho přínos japonské animaci. Klíčová slova: japonská popkultura, manga, japonský komiks, anime, Tezuka Osamu, Astro Boy, Tecuwan Atomu, šódžo, Nidžújonengumi, Čtyřiadvacátnice, Ikeda Rijoko, Takemija Keiko, Óšima Jumiko, Hagio Moto, Tokiwasó, Išinomori Šótaró, Fudžiko Fudžio, Muši purodakušon, Urasawa Naoki, Pluto
Communications Technology and the New Horizons Mission to Pluto
Yarkina, Daria ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
The aim of this work is to show what communications technology is used in the New Horizons mission to Pluto, provide a brief description of mission’s objectives and emphasize the ability to transmit signals over long distances. This work also deals with the description and the importance of scientific equipment in the spacecraft, followed by information about data transmission and the navigation system of the planetary probe. The relevance and effectiveness of using the Ka frequency band and more modern technologies are also mentioned.
Performance Engineering of Stencils Optimization in Geometric Multigrid
Janalík, Radim ; Šátek, Václav (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
In this work we present spatial and temporal blocking methods to exploit cache locality in stencil computations and two state of the art optimizers, Pluto and PATUS, that use these methods to generate optimized code. We perform various measurement to investigate the speedup using different optimizations. At the end we implement smoothing step in multigrid with different optimizations and measure impact of these optimizations on the performance of multigrid.
Transneptunická tělesa
PIHERA, Martin
Cílem této diplomové práce je vytvořit přehled, který by shrnul stávající poznatky o transneptunických tělesech. Tento přehled pak umožní pochopit poznatky plynoucí z výzkumu transneptunických tělesech. Shrnutím známých faktů je vytvořen základní přehled o pokrocích a dalších směrech vývoje v oblasti studia transneptunických těles.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.