Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odvětrání klikové skříně spalovacího motoru
Zavadil, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vypracována jako literární rešerše. Je zaměřena na systémy odvětrání klikové skříně spalovacích motorů. Cílem bylo popsat vznik profuku v různých částech motoru, princip činnosti jednotlivých komponent a popis konstrukčních řešení pro různé typy motorů. Dále popisuje odlišnosti v systémech odvětrání klikové skříně motocyklů a nákladních automobilů. Poslední kapitolu tvoří názorný popis používaného konstrukčního řešení systému odvětrání u vybraného motoru VW 2.0TDI. Na závěr byl nastíněn možný vývoj v dané problematice. Součástí práce jsou také obrázkové přílohy přibližující danou problematiku a konstrukční řešení.
Návrh a vývoj elektrostatického odlučovače
Kvasnička, Karel ; Radil, Lukáš (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem elektrostatického odlučovače a seznámení s problematikou odlučování na těchto odlučovačích. Cílem této práce je sestrojení funkčního modelu elektrostatického odlučovače. Bude popsán princip fungování a konstrukční řešení. Dále je zpracován návrh odlučovače, který se následně realizoval a experimentálně ověřoval ve výzkumné infrastruktuře CVVOZE Power Laboratories. V první části se práce věnuje popisu legislativy ochrany ovzduší, nejčastějšímu vstupnímu materiálu odlučovačů a popisů základních druhů odlučovačů. Dále je podrobněji rozebrán elektrický odlučovač, jeho oblast použití, konstrukce a jednotlivé konstrukční celky, i nežádoucí provozní stav odlučovače. V druhé části jsou uvedeny rovnice a výpočty pro návrh odlučovače. V další části je popisován sestrojený odlučovač a jeho laboratorní zkoušky. Odlučovač byl podroben základním napěťovým testům z pohledu svého provozního napětí. Jeho funkčnost vyhověla realizovaným experimentům do 30 kV. Na základě této práce a výroby zařízení lze v budoucnu testovat vlastnosti spalin i ostatních plynů.
Úprava multicyklonu za biomasovým kotlem
Vafek, Petr ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravami multicyklónu, které vedou ke zlepšení jeho odlučivosti tuhých částic. Práce začíná teoretickou části, kde jsou předvedeny vlastnosti a druhy odlučovačů tuhých znečišťujících látek se zaměřením na cyklónové odlučovače. V praktické části práce je nejdříve proveden výpočet odlučivosti a tlakové ztráty konkrétního multicyklónu. Následně je vysvětlen problém s odlučováním a jsou představeny a zhodnoceny úpravy, které mohou tento problém eliminovat. V poslední a hlavní části práce je vytvořen projekční návrh odsávání spalin z multicyklónu obsahující návrh potrubní trasy a výběr spalinového ventilátoru.
Snížení produkce jemných částic u malých spalovacích jednotek
Grygar, Jan ; Špiláček, Michal (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na jemné částice, které jsou produkovýny malými spalovacími jednotkami, a jejich snížení. První kapitola se věnuje problematice jemných částic, jejich vzniku, složení a dopadu na člověka a životní prostředí. Další části práce se už věnují procesu spalování tuhých paliv a palivem. Poslední kapitola se zaobírá návrhem řešení pro snižování emisí malých biomasových spalovacích jednotek.
Snížení produkce jemných částic u malých spalovacích jednotek
Grygar, Jan ; Špiláček, Michal (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na jemné částice, které jsou produkovýny malými spalovacími jednotkami, a jejich snížení. První kapitola se věnuje problematice jemných částic, jejich vzniku, složení a dopadu na člověka a životní prostředí. Další části práce se už věnují procesu spalování tuhých paliv a palivem. Poslední kapitola se zaobírá návrhem řešení pro snižování emisí malých biomasových spalovacích jednotek.
Úprava multicyklonu za biomasovým kotlem
Vafek, Petr ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravami multicyklónu, které vedou ke zlepšení jeho odlučivosti tuhých částic. Práce začíná teoretickou části, kde jsou předvedeny vlastnosti a druhy odlučovačů tuhých znečišťujících látek se zaměřením na cyklónové odlučovače. V praktické části práce je nejdříve proveden výpočet odlučivosti a tlakové ztráty konkrétního multicyklónu. Následně je vysvětlen problém s odlučováním a jsou představeny a zhodnoceny úpravy, které mohou tento problém eliminovat. V poslední a hlavní části práce je vytvořen projekční návrh odsávání spalin z multicyklónu obsahující návrh potrubní trasy a výběr spalinového ventilátoru.
Návrh a vývoj elektrostatického odlučovače
Kvasnička, Karel ; Radil, Lukáš (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem elektrostatického odlučovače a seznámení s problematikou odlučování na těchto odlučovačích. Cílem této práce je sestrojení funkčního modelu elektrostatického odlučovače. Bude popsán princip fungování a konstrukční řešení. Dále je zpracován návrh odlučovače, který se následně realizoval a experimentálně ověřoval ve výzkumné infrastruktuře CVVOZE Power Laboratories. V první části se práce věnuje popisu legislativy ochrany ovzduší, nejčastějšímu vstupnímu materiálu odlučovačů a popisů základních druhů odlučovačů. Dále je podrobněji rozebrán elektrický odlučovač, jeho oblast použití, konstrukce a jednotlivé konstrukční celky, i nežádoucí provozní stav odlučovače. V druhé části jsou uvedeny rovnice a výpočty pro návrh odlučovače. V další části je popisován sestrojený odlučovač a jeho laboratorní zkoušky. Odlučovač byl podroben základním napěťovým testům z pohledu svého provozního napětí. Jeho funkčnost vyhověla realizovaným experimentům do 30 kV. Na základě této práce a výroby zařízení lze v budoucnu testovat vlastnosti spalin i ostatních plynů.
Odvětrání klikové skříně spalovacího motoru
Zavadil, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vypracována jako literární rešerše. Je zaměřena na systémy odvětrání klikové skříně spalovacích motorů. Cílem bylo popsat vznik profuku v různých částech motoru, princip činnosti jednotlivých komponent a popis konstrukčních řešení pro různé typy motorů. Dále popisuje odlišnosti v systémech odvětrání klikové skříně motocyklů a nákladních automobilů. Poslední kapitolu tvoří názorný popis používaného konstrukčního řešení systému odvětrání u vybraného motoru VW 2.0TDI. Na závěr byl nastíněn možný vývoj v dané problematice. Součástí práce jsou také obrázkové přílohy přibližující danou problematiku a konstrukční řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.