Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorské právo a reklama
Boštičková, Aurora ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Autorské právo a reklama Tato diplomová práce se zabývá autorským právem, právním odvětví náležejícím do oblasti práva duševního vlastnictví, resp. práva k nehmotným statkům a jako druhému tématu se věnuje reklamě. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře nejprve s autorským právem, reklamou a následně propojit tato dvě hlavní témata a v neposlední řadě se věnovat také reklamě zakázané. Jádrem diplomové práce je spojení autorského práva a reklamy, konkrétně předmětu autorského práva, kterým je autorské dílo a reklamy a poukázat na užití konkrétních autorských děl v reklamě. Práce je členěna na Úvod, Obecnou část skládající se z 8 kapitol, Zvláštní část zabývající se ve dvou kapitolách rozhodnutími českých soudů a Závěr. První kapitola pojednává o pojmu a zařazení autorského práva, o jeho vzniku, obsahu a předmětu. V druhé kapitole je vymezen přehled mezinárodních, unijních a českých pramenů právní úpravy. Třetí kapitola se zabývá pojmem reklamy, jejími druhy a právní regulací reklamy. Na tuto kapitolu logicky navazují v kapitole čtvrté reklamní subjekty, jenž vymezuje zákon o regulaci reklamy a na ní navazující kapitola pátá pojednávající o orgánech dozoru podle zákona o regulaci reklamy. Šestá a sedmá kapitola jsou výše zmíněným jádrem diplomové práce, které vysvětlují jediné možné a legální...
Autorské právo a reklama
Aichingerová, Nikola ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Reklama se, jako rychle vyvíjející se společenský jev založený na propagaci zboží a služeb, skládá z autorských děl, které sama vytváří nebo která jsou v ní užita. Reklamní dílo se mnohdy považuje za jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, nemohlo by tedy splňovat pojmové znaky stanovené autorským zákonem a požívat stejnou ochranu? Je-li součástí reklamy autorské dílo, umělecký výkon či jiná hodnota chráněná autorským zákonem, musí se s autorskými právy zadavatel, objednatel, jiný aktér reklamní sféry řádně vypořádat. Způsob, jak se s nimi vypořádat stanovuje autorský zákon. Mohl by být zpracovatel reklamy nebo zaměstnanec reklamní agentury autorem? Reflektuje právní úprava faktickou situaci v reklamním odvětví v okamžiku, kdy obsahuje reklamní právo normy veřejnoprávní, soukromoprávní a etické? Tato práce není jen deskripcí, ale klade si za cíl provést analýzu právní úpravy autorského práva s bližším zaměřením na autorské dílo v rámci reklamní činnosti a jejich tvůrců. První analytická část se zabývá autorskoprávním vývojem s důrazem na výsledné oddělení hmotného nosiče od výtvoru tvůrčí duševní činnosti, tedy oddělení práva vlastnického a autorského. Zhodnocení je podrobeno autorské dílo, jeho pojmové znaky a druhy a dále zvláštní právní režimy některých děl, díla na objednávku a díla...
Pojmové znaky autorského díla ve světle judikatury
Filipová, Kateřina ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Pojmové znaky autorského díla ve světle judikatury Diplomová práce se zabývá analýzou pojmových znaků autorského díla zakotvených v ustanovení § 2 odst. 1 autorského zákona (tzv. generální klauzuli) a analýzou dalších přidružených ustanovení nezbytných pro správnou identifikaci autorského díla. Generální klauzule představuje klíčové ustanovení autorského práva a tvoří pomyslnou bránu do režimu (práv a povinností) podle autorského zákona. Cílem bylo analyzovat jednotlivé pojmové znaky a zhodnotit je z hlediska abstraktnosti a srozumitelnosti. Vzhledem k tomu, že pojmové znaky jsou v zákoně vymezeny neurčitě, byly popsány s pomocí soudního výkladu českých soudů a Soudního dvora Evropské unie a také doktrinálního výkladu. Získané znalosti byly aplikovány na konkrétní případy a taktéž byly určeny problematické aspekty pojmových znaků, které se v praxi vyskytují a de lege ferenda by se mohly vylepšit. Analýza pojmových znaků ve světle judikatury ukazuje, že soudy a doktrína vykládají pojmové znaky poměrně konzistentně, nicméně hlavní nesrovnalost lze shledat u pojmových znaků jedinečnosti a původnosti, jelikož právo Evropské unie znak jedinečnosti neužívá. Dále bylo zjištěno, že zákonodárce nereaguje flexibilně na změny, které s sebou přináší rozvoj moderních technologií. Výsledkem práce je poznatek, že...
Autorské dílo a reklama
Vojtovič, Jakub ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Cílem této práce je propojit teoretickou rovinu autorského práva s konkrétní oblastí. Konkrétně se pak jedná o analýzu vztahu mezi autorským právem a reklamní tvorbou. V práci hledám odpověď na dvě zásadní otázky, a to zda je možno reklamní sdělení autorskoprávně chránit a pokud ano, zda je tato ochrana účelná a praktická. Druhá otázka má pak těžiště v analýze užívání již existujících autorských děl v rámci reklamního sdělení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, které se dále člení na jednotlivé subkapitoly. První kapitolu věnuji autorskému právu, přičemž popis stávající právní úpravy doplňuje rozbor historického a sociálního kontextu vývoje autorského práva. Druhá kapitola se zaměřuje na pojem reklama. Vysvětlení tohoto pojmu bylo nutné, jelikož právní úprava reklamu definuje jen obecně a pro účel této práce nedostatečně, přistoupil jsem tedy k objasnění tohoto pojmu z hlediska marketingového. Třetí kapitola v teoretické rovině popisuje platnou právní úpravu autorského díla v autorském zákoně. Ve čtvrté kapitole lze spatřit první průnik mezi zdánlivě nesouvisejícími oblastmi: reklamou a autorským právem. Je zde představen pojem reklamní dílo, přičemž se věnuji nejen jeho účelnosti, ale i procesu, který vede ke vzniku reklamních - autorských děl. Je zde také komparativní odbočka k právnímu řádu...
Autorské dílo a reklama
Piskačová, Bára ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Autorské dílo a reklama Tato diplomová práce se zabývá oblastí práva duševního vlastnictví a pojednává o současné právní úpravě autorského díla a reklamy. Cílem této práce je představit základní atributy jednotlivých úprav pojmů autorského díla a reklamy a ukázat východiska, na základě kterých jsou díla chráněna Autorským zákonem, jaká práva přísluší autorům k jejich dílům a jak se tato problematika může promítnout při procesu tvorby reklamy. Tato práce se v jádru zabývá vzájemným vztahem autorského díla a reklamy a poukazuje na faktický průnik a blízkost těchto dvou oblastí. Tato práce rovněž zpracovává rozhodnutí českých soudů v oblasti porušení autorských práv při použití konkrétního cizího autorského díla v reklamě. Práce je členěna na úvod, který seznámí čtenáře s problematikou tématu, a dále se skládá ze dvou hlavních okruhů, autorského díla a reklamy, které jsou dále rozděleny do 8 kapitol. První kapitola se věnuje zařazení autorského práva do oblasti práva duševního vlastnictví, ústavním východiskům, ze kterých autorské právo vystupuje a nehmotným statkům, jako předmětu ochrany tohoto právního odvětví. Druhá kapitola se blíže věnuje autorskému právu a jeho právní úpravě v mezinárodním, evropském, a především platném právu České republiky. Třetí kapitola je již zaměřena na hlavní téma této...
Osobnostní práva autorská
Wegschmiedová, Markéta ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Osobnostní práva autorská Abstrakt Práce po krátkém úvodu do problematiky autorských práv vymezuje základní pojmy pojící se s autorskými právy osobnostními a povahu autorských osobnostních práv. Poskytuje náhled na problematiku z různých úhlů pohledu, zaměřujíc se na přirozenoprávní povahu osobnostních práv a přirozenou povahu autorského díla, otiskující se do charakteru autorskoprávní legislativy. Práce dále nabízí srovnání dvou základních právních systémů autorského práva - systémů author's right a copyright, na kterých demonstruje stěžejní instituty a charakterizuje obě právní kultury z hlediska jejich typických znaků a klíčových odlišností. Upozorňuje přitom na skutečnost, že úprava autorských práv a zejména autorských práv osobnostních v pojetí jednotlivých států není zdaleka jednotná a vyskytují se významné rozdíly nejen mezi jednotlivými právními systémy, ale i uvnitř těchto právních systémů. Práce dále prezentuje autorské právo v platné české právní úpravě z hlediska systémového a pojmového vymezení českého autorskoprávního řádu a následně podrobně rozebírá jednotlivá osobnostní práva autorská. Významnou součástí práce je problematika originality coby jednoho z pojmových znaků autorského díla. Vysvětluje roli Soudního dvora EU na poli sjednocování evropského práva a prostřednictvím zásadních...
Neoprávněné užití autorského díla
Vik, Michal ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Tématem diplomové práce je institut neoprávněné užití autorského díla. Práce si klade za cíl nabídnout čtenáři vhled do problematiky užití autorského díla obecně a informovat ho o aktuálních možnostech ochrany autorských práv v České republice. Pro tento účel definuje základní autorskoprávní pojmy, prostřednictvím kterých obeznámí čtenáře s obsahem práv náležejících autorům a dalším oprávněným osobám, jakož i nároků, jichž se mohou tyto osoby domáhat v případě neoprávněných zásahů do jejich práv. Skrze vyjmenování případů a způsobů oprávněného užití autorských děl bude čtenáři metodou a contrario vysvětlena problematika neoprávněného užití a neoprávněných zásahů a v návaznosti na to nároky, jimiž je možno se proti takovým neoprávněným zásahům bránit. Čtenář je zároveň obeznámen s odpovědnostními vztahy a postihy, které hrozí porušiteli neoprávněně zasahujícímu do chráněných práv, ať již v rovině občanskoprávní, správní či trestní. Práce se též pokouší porovnat novou úpravu autorského zákona, a to především v oblasti kolektivní správy, vycházející z implementace Směrnice 2014/26/EU, která vcelku podstatně změnila podobu hlavy IV autorského zákona. Informuje i o čerstvých změnách v oblasti správního práva souvisejících s přijetím nového zákona o odpovědnosti za přestupky. Rozebírá též problematiku...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.