Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Digitální technologie ve výuce biologie člověka
Pražák, Daniel ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Digitální technologie jsou již řadu let přítomny ve vzdělávacím prostředí nejen v České republice a stávají se relativně častým prostředkem pro zatraktivnění výuky. Mají velký potenciál ve zlepšení názornosti v obtížně představitelných oblastech, kam patří také biologie člověka a konkrétně jeho anatomie. Předkládaná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části shrnuje dostupnou odbornou literaturu, která se věnuje východiskům pro práci s digitálními technologiemi ve výuce, mapuje proces zavádění digitálních technologií do škol v České republice a popisuje jednotlivé prvky a metody spojené s výukou prostřednictvím digitálních technologií. V praktické části jsou popsány výsledky šetření formou smíšeného výzkumu mezi žáky základních a středních škol, učiteli a studenty učitelství. Získaná data jsou v závěrečné diskuzi komparována s některými z relevantních minulých šetření, která byla realizována různými subjekty. Praktickou součástí práce jsou také návrhy konkrétních scénářů využití digitálních technologií ve výuce biologie člověka, popis jejich pilotáže a reflexe těchto scénářů. KLÍČOVÁ SLOVA biologie člověka; anatomie; digitální technologie; ICT; tablet; LMS; e-learning; m-learning
Využití expozic primátů ve výuce na základní škole
Vilímová, Tereza ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce navrhuje možnost, jak využít expozice primátů v pražské zoologické zahradě při realizaci školní exkurze určené pro žáky 7. či 8. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na jednotlivé části, které teoreticky rozebírají význam exkurzí pro výuku a následně se prakticky soustředí na usnadnění hladkého průběhu exkurze i další aktivity, které exkurzi předcházejí či na ní volně navazují. V práci je detailně popsáno obecné rozdělení primátů do jednotlivých druhů a jsou uvedeny základní informace o primátech, které pražská zoologická zahrada chová. Rovněž je detailně popsána navržená trasa exkurze včetně jednotlivých expozic, kde je možné jednotlivá zvířata vidět. Hlavním cílem bylo vytvořit pro učitele podrobný návod jak exkurzi uskutečnit, aby proběhla úspěšně. Účelem práce rovněž bylo vytvořit podklady, které napomohou aktivnímu zapamatování sdělených informací a povedou k probuzení zájmu dětí o tak zajímavý živočišný druh, jakým primáti jsou. Vzhledem k tomu, že většina primátů je v současnosti ve svém přirozeném prostředí ohrožena vyhynutím, je téma exkurze úzce spojeno s problémy ochrany životního prostředí a odpovědným přístupem k využívání přírodních zdrojů. Klíčová slova Primáti, Výuka, Základní škola, Biologie, Chování, Didaktika biologie
Růstové a proporční změny u dětí na ZŠ
Zeťková, Marie ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
V rámci diplomové práce bylo provedeno antropologické šetření vzorku žáků 8. a 9. tříd vybraných základních škol Zlínského kraje (Česká republika) a získaná data byla zpracována a vyhodnocena. Cílem práce bylo na základě empirických dat posoudit proporcionální změny a biologickou zralost probandů prostřednictvím KEI a určit somatotyp stanovený podle metody Heath & Carter (1967). Ke zpracování dat byl použit software ANTROPO 2000.2 V diplomové práci bylo také provedeno srovnání naměřených dat s Celostátním antropologickým výzkumem z roku 2001.
Postoj žáků k užívání marihuany: prevence a zdravotní rizika
Krajníková, Veronika ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cílem této práce je shrnout informace ohledně tématu marihuany a konopí vzhledem k jejím účinkům, využití i zneužití. Byly stanoveny celkem tři hypotézy, které byly zkoumány za pomoci elektronických dotazníků, na které odpovídali respondenti 6.-9. třídy základních škol. Výsledky práce jsou zpracovány v praktické části. Hypotéza č. 1 byla na základě dotazníku potvrzena a to výsledkem 17,68 % dotázaných respondentů na základní škole alespoň jednou užilo marihuanu. Primární prevence na základních školách je prováděna, přičemž celkové povědomí žáků nezajišťuje. Tato hypotéza tedy potvrzena nebyla. Hypotéza číslo 3 byla také vyvrácena, neboť více než 50 % respondentů potvrdilo, že se o konopí během hodin přírodopisu učilo. Klíčová slova: marihuana, konopovité drogy, konopí, Cannabis sativa
Y chromosomální polymorfismy v české populaci se zaměřením na moravské Valašsko: evolučně antropologická studie
Ehler, Edvard ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Černý, Viktor (oponent) ; Brdička, Radim (oponent)
1 Abstrakt Cíl: Tato studie se zabývá historií moravských Valachů z hlediska evoluční antropologie. Jejím cílem je zjistit původ moravských Valachů a prozkoumat, které mateřské populace daly vzniknout charakteristické populaci moravských Valachů. Metody a materiál: Práce je zaměřena na porovnání Y chromosomálních haplotypů evropských populací s moravskými Valachy. Tyto haplotypy jsou tvořeny setem 12 Y-STR polymorfismů. Z jejich frekvencí byly vypočteny intrapopulační a interpopulační statistiky, stejně jako byly určeny Y chromosomální haploskupiny a provedena admixture analýza. Srovnávací soubor zahrnuje informace z celkově 44 evropských populací s 4757 dárci DNA. Moravští Valaši jsou zastoupeni 94 vzorky. Výsledky: Analýza genetických dat odhalila sníženou genetickou diverzitu, sníženou průměrnou genetickou diverzitu na lokus a snížené mean number of pairwise differences valašské populace ve srovnání s okolními středoevropskými populacemi. To je zřejmě způsobeno izolací valašské populace. Vícerozměrné škálování a porovnání FST párových genetických vzdáleností odhalilo, že Valaši jsou blízcí populacím z Polska, Makedonie a Rumunska. Porovnání sdílených holotypů, AMOVA, admixture analýza, stejně jako demografická a historická data, dokládají silný vliv autochtonní moravské populace na vznikající populaci...
Svalové dysbalance dětí na rozhraní mladšího a staršího školního věku
Fiřtová, Šimona ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
V práci je řešen problém svalových dysbalancí u dětí na rozhraní mladšího a staršího školního věku a souvislost stavu svalů těchto dětí s jejich volnočasovými aktivitami. Vybranými cviky byly testovány svaly účastnící se dolního a horního zkříženého syndromu. Na základě změřených výsledků byla porovnána četnost zkrácených / ochablých svalů a svalů ve fyziologické normě. Bylo použito dotazníkového šetření pro zjištění preferencí dětí v oblasti trávení volného času. Z podkladů vzniklých při porovnání dat, která byla zjištěna v dotazníku, a z výsledků naměřených při testování svalů byla řešena další témata: zda má na stav svalů vliv pohlaví, četnost prováděných sportovních aktivit a druh provozovaného sportu. Dále byl sledován vliv příkladu rodičů a jejich životního stylu na volnočasové preference jejich dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohybový aparát, svalové dysbalance, horní a dolní zkřížený syndrom, pohlaví, mladší školní věk, starší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.