Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Effectiveness of teaching the English passive voice in distance learning at an upper-secondary school
Dobrylovská, Klára ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce zkoumá měřitelný pokrok ve schopnosti studentů středních škol tvořit a používat trpný rod po absolvování dvou online lekcí této gramatické struktury.Teoretická část popisuje distanční vzdělávání,jeho variantya nástroje,o kterých se předpokládá, že zvýší jeho efektivitu. Empirická část práce je založena na analýze dvou online lekcí, analýze vývoje znalostí studentů na základě krátkých pre- a post-testůvypracovaných k vyhodnocení znalostí studentů, a na rozhovoru se dvěma studenty. Práce se pokusí dospět k závěru, zda dochází k měřitelnémuvývoji v chápání učiva studenty při výuce v online prostředí.Práce prokázala, že i přes distanční formuvzdělávání ve dvou vyučovacíchhodinách bylo osvojení dané gramatiky úspěšné.
The Use of Documentary Films in English Language Lessons with High School Students
Kautská, Jana ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím dokumentárního filmu v hodinách anglického jazyka na střední škole. Práce se skládá z teoretické a praktické části, která je dále rozdělena na didaktickou a výzkumnou část. Teoretická část sestává ze čtyř hlavních témat: předmět a cíle současného vzdělávání a výuky angličtiny, použití multimédií ve výuce, autentické materiály ve výuce angličtiny a dokumentární film jako didaktická pomůcka. Na základě eklektické kombinace získaných teoretických poznatků, výukových přístupů a metod byly ve druhé - didaktické části práce, navrženy tři výukové materiály založené na dokumentárních filmech. Tyto materiály obsahují pracovní listy pro studenty, instrukce pro učitele, interaktivní prezentace pro online verzi výuky a další přídavné materiály do hodin angličtiny. Praktická část přinese testováním a hodnocením navržených materiálů odpovědi na výzkumné otázky a cíle výzkumu. Na základě testování navržených výukových materiálů v hodinách anglického jazyka je hlavním cílem práce zjistit, zda je dokumentární film a hodiny na něm založené efektivní pro výuku angličtiny (kde je pro nás hlavním kritériem to, zda vedou k naplnění obecných cílů jazykového vzdělávání a vzdělávání obecně) a jaké jsou hlavní výhody těchto hodin. Data získaná pro praktickou část této práce jsou založena...
Interkulturní komunikační kompetence. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka
Uličná, Klára
Interkulturní komunikační kompetence Rozvoj interkulturní komunikační kompetence studentů učitelství anglického jazyka Abstrakt: Cílem předložené dizertační práce je hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka v rámci studijního předmětu Intercultural Communicative Competence vyučovaném na Katedře anglistiky a amerikanistiky Univerzity Pardubice. V úvodu vymezujeme terminologii, kterou v průběhu práce konsistentně využíváme. Následně představujeme potřebná teoretická východiska, a to zejména východiska filosofická a lingvisticko-didaktická, která naznačují pozice, z nichž přistupujeme k diskutovanému fenoménu, tj. fenoménu interkulturality, který v současném globalizovaném světě klade nové nároky nejen na pedagogickou praxi, ale i výzkum. V další části práce je pozornost zaostřena na interkulturní výchovu a vzdělávání s klíčovým cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence. Tematizovány jsou současné trendy interkulturní výchovy a vzdělávání s akcentem na specifika výuky anglického jazyka. Stěžejní část teoretické části práce se zaměřuje na konceptualizaci konstruktu interkulturní komunikační kompetence a její následnou didaktizaci, tj. rozvoj a hodnocení. Empirické šetření zahrnuje dvě fáze: první (vedlejší) fáze je zaměřena na uchopení kontextu...
Differentiation in English language teaching at the elementary school
Juránková, Martina ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
- v českém jazyce Diplomová práce 'Diferenciace výuky anglického jazyka na základní škole' si klade za cíl nalézt způsoby jakými diferencovat výuku anglického jazyka v jisté páté třídě prvního stupně základní školy tak, aby byla co nejefektivnější a nejpřínosnější pro všechny žáky - jak ty jazykově nadanější, tak i ty méně nadané. Teoretická část se zabývá tématy učení, a efektivního učení s důrazem na výuku anglického jazyka, dále tématy diferenciace, heterogenních tříd a rozdílů mezi žáky. V závěru teoretické části jsou uvedeny příklady aktivit vhodných pro práci s heterogenní třídou. Praktická část využívá akčního výzkumu, který si dává za cíl diferencovat výuku v již zmíněné páté třídě prvního stupně. Výsledky výzkumu budou popsány v poslední kapitole. Předpokládá se, že po skončení výzkumu dojde ke zlepšení situace ve třídě, kdy si všichni žáci budou v hodinách anglického jazyka připadat dostatečně vytíženi.
Anxiety in ESL Teaching to Adult Students
Čáslavská, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato práce se zabývá úzkostí ve výuce anglického jazyka u dospělých studentů, jejími příčinami a negativními následky. Klade si za cíl zjistit, zda je tato úzkost opravdovým problémem a jak podobným stavům ve výuce předcházet, případně jak je včas identifikovat a řešit. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů a kontextualizací úzkosti ze studia a používání cizího jazyka v psychologické i pedagogické rovině. Dále popisuje vývoj ve výzkumu úzkosti při studiu cizího jazyka a syntetizuje vybrané poznatky. Praktická část sestává ze smíšeného výzkumu, jenž se v první fázi věnuje kvantitativnímu šetření za účelem zjištění míry úzkostnosti zkoumaných subjektů. Ve druhé fázi je pomocí rozhovoru zjištěno, co přesně nepříjemné pocity v úzkostných studentech vyvolává, z čehož jsou vydedukována praktická doporučení pro učitele anglického jazyka. Klíčová slova: Úzkost, dospělí studenti, výuka, anglický jazyk, doporučení
Teaching English Through English: Giving Instructions at A1-A2 level students
Mertová, Sára ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit zásady a techniky instruování v hodinách angličtiny a jejich praktické použití. Připomíná důležitost jasných a srozumitelných instrukcí a to, jak ovlivňují porozumění studentů. Teoretická část této práce popisuje obecná pravidla zadávání instrukcí a zaměřuje se na techniky zadávání instrukcí vhodné pro učební styly studentů. Také se věnuje tomu, jak jazyk instrukcí přizpůsobit studentům na jazykové úrovni A1 - A2. Praktická část se zaměřuje na akční výzkum, ve kterém autorka aplikuje výše uvedené principy. Cílem praktické části je autorčino zdokonalení se v zadávání instrukcí. Výsledky akčního výzkumu ukazují, že studenti lépe rozumí instrukcím, když je vyučující přizpůsobí jejich jazykové úrovni a když instrukce zadává pomocí rozmanitých verbálních i neverbálních technik. Klíčová slova: Osvojování jazyka, comprehensible input - srozumitelný jazykový vstup, jazyk instrukcí, porozumění studenty, učební styly, gesta, akční výzkum, instrukce
(Non)rhoticity in English pronunciation teaching
Kobák, Anett ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí roticity ve výuce anglické výslovnosti. Teoretická část se zaměřuje na popis roticity jako jeden z hlavních rozlišujících znaků anglických přízvuků. Dále porovnává přístupy k výuce anglické výslovnosti a kritéria ovlivňující výběr výslovnostního modelu. Také představuje vývoj angličtiny jako lingua franca a popisuje procesy vnímání řeči. Praktická část představuje tvorbu a implementaci výzkumu, který měří míru srozumitelnosti rotické a nerotické řeči. Výsledky naznačují, že čeští studenti pokládají nerotickou řeč za méně srozumitelnou než rotickou. Klíčová slova roticita, neroticita, výuka výslovnosti, vnímání řeči, srozumitelnost
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá metodologii cizích jazyků - osvojování si čtenářských dovedností dětí, zvláště pak výslovnost angličtiny. Práce se zaměřuje na to, jak systematická explicitní metoda výuky Phonics pomáhá při učení se čtení a správného vyslovování. Dále zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Praktická část se zaměřuje na testování dvou skupin dětí, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. Data byla sebrána v regionech Praha a Hradec Králové. Testováno bylo 62 studentů, z nichž 33 tvořilo kontrolní skupinu žáků, zbylých 29 pak bylo vyučováno metodou Phonics. Test, který prověřoval čtení existujících slov, výslovnost smyšlených výrazů a slova, která pravidlům Phonics nepodléhají, byl specielně vytvořen pro testování EFL studentů a tvořily jej dvě různé aktivity. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda explicitní výuka Phonics pomáhá při čtení a výslovnosti nejen rodilým mluvčím...
ESP - Developing a Course for Aviation English
Košková, Magdaléna ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem kurzu v rámci ESP (English for specific purposes) pro leteckou angličtinu. V teoretické části je představena metodologie vývoje kurzu, nároky na učitele a další specifika vázající se na ESP; praktická část obsahuje náplň kurzu a jeho zhodnocení na základě poskytnuté zpětné vazby ze strany učitele a studentů. V závěru jsou projednány výsledky a nabídnuta možná řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Uličná, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.