Název:
Úzkost ve výuce anglického jazyka u dospělých studentů
Překlad názvu:
Anxiety in ESL Teaching to Adult Students
Autoři:
Čáslavská, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This work deals with anxiety being involved in ESL teaching to adult students. Its causes and negative consequences are discussed. Its aim is to reveal whether anxiety is a real issue in ESL that should be acknowledged and if it is, what can be done in order to prevent it or at least identify it and be able to work with it. The theoretical part deals with the delimitation of the term anxiety and puts anxiety in the psychological and pedagogical context. The development of research in this area is described and the relevant findings are presented. Practical part consists of mixed research dealing with the extent to which anxiety impacts foreign language learning in the first part. The second part based on interviews with anxious learners brings into light the specific causes of foreign language classroom anxiety which allows the conclusions in the form of practical recommendations to be drawn for English teachers. Key Words: Anxiety, adult learners, ESL classes, recommendationsTato práce se zabývá úzkostí ve výuce anglického jazyka u dospělých studentů, jejími příčinami a negativními následky. Klade si za cíl zjistit, zda je tato úzkost opravdovým problémem a jak podobným stavům ve výuce předcházet, případně jak je včas identifikovat a řešit. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů a kontextualizací úzkosti ze studia a používání cizího jazyka v psychologické i pedagogické rovině. Dále popisuje vývoj ve výzkumu úzkosti při studiu cizího jazyka a syntetizuje vybrané poznatky. Praktická část sestává ze smíšeného výzkumu, jenž se v první fázi věnuje kvantitativnímu šetření za účelem zjištění míry úzkostnosti zkoumaných subjektů. Ve druhé fázi je pomocí rozhovoru zjištěno, co přesně nepříjemné pocity v úzkostných studentech vyvolává, z čehož jsou vydedukována praktická doporučení pro učitele anglického jazyka. Klíčová slova: Úzkost, dospělí studenti, výuka, anglický jazyk, doporučení
Klíčová slova:
anglický jazyk; doporučení; dospělí studenti; výuka; Úzkost; adult learners; Anxiety; ESL classes; recommendations