Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace operního souboru Jihočeského divadla ?
Krenčíková, Eva ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; KOFROŇ, Petr (oponent)
Tématem práce je především zkoumání různých typů provozování operního souboru v Jihočeském divadle. Autorka se zaměřuje na současný repertoárový provoz a na potenciální provoz tzv. semistagiony, který by nastal po provedené transformaci operního souboru. Dále zkoumá provoz stagiony, jenž je typický pro provoz opery v zahraničí. Cílem práce je především analyzovat tyto modely provozu a zhodnotit je především z ekonomického, ale také z uměleckého a organizačně funkčního hlediska. Ačkoli se diplomová práce zaměřuje na Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, podobné problémy týkající se operního souboru řeší i další vícesouborová divadla v regionech, tudíž i tam by práce mohla mít využití.
Operní koprodukce jako projekt
Kamenická, Kristýna ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; HORČIČKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce Operní koprodukce jako projekt se věnuje operním inscenacím (projektům), které vznikají jako výsledek spolupráce divadel či festivalů. Obecně se práce dotýká problémů současného stavu české opery a nastiňuje řešení ve formě hojnější spolupráce divadel. Operní koprodukce znamenají pro divadla ekonomické úspory i obohacení repertoáru, avšak stále jsou v našich divadlech spíše výjimkou. Práce popisuje proces vzniku takového projektu v rámci provozu vícesouborového divadla, jeho řízení a smluvní zajištění. Jako další možné formy spolupráce pak popisuje nákup inscenace či její pronájem. Operní koprodukce znamenají budoucnost pro české operní divadlo.
Pražské divadelní scény v ziskovém sektoru
Jordan, Hanuš ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány vůbec poprvé. Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního města Prahy. Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru metropole. Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny. Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?
Neziskové právnické osoby dle nového občanského zákoníku
Hůlková, Kateřina ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, František (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice neziskových právnických osob upravených novou soukromoprávní kodifikací, tedy zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a jejich praktickému využití v divadelní praxi. Práce mapuje právní formy, ve kterých byla provozována divadla do konce roku 2013, a také právnické osoby neziskového charakteru, jež jsou zakotveny v novém občanském zákoníku. V závěrečné kapitole práce zmiňuji možnosti, které se jednotlivým právnickým osobám provozujícím divadelní činnost naskytly v souvislosti s novou právní úpravou. Cílem práce je vytvoření úplného přehledu neziskových právnických osob vyskytujících se od 1. 1. 2014 v právním řádu České republiky se zaměřením zejména na oblast divadla.
Řešení krize v českém dabingu
Battěk, Jan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Český dabing je v krizi. Současný stav vyvolala Herecká asociace ocenitelnou snahou o sjednocení finančních podmínek honorářů a jejich navýšení po vzoru sousedního Německa. Souvisí ale kvalita dabingu s výší odměn výkonných umělců? Lze sjednotit honoráře v soukromém sektoru? Stojí zadavatelé dabingu o vyšší kvalitu za cenu vyšších výrobních nákladů?
Pořádání operních představení a festival ů pod širým nebem
Fialová, Daniela ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; PITTERMANN, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pořádáním operních festivalů a představení pod širým nebem. Pozornost bude věnována takovým projektům, které se konají v prostředí přírodních divadel nebo v prostředí zámeckých nádvoří. Cílem práce je upozornit na specifika, které provází organizaci venkovních operních projektů. Po krátkém shrnutí historického vývoje následuje analýza specifik divadelního provozu, dále přehled nejvýznamnějších operních akcí pořádaných v České republice pod širým nebem. Jádro práce tkví v analýze dvou akcí: jednotlivých představení pořádných agenturou Croce v Jindřichově Hradci a především pak festivalu Loketské kulturní léto v Karlovarském kraji. Pozornost je věnována také historii daných prostorů. Práci zakončuje zhodnocení pozice Loketského kulturního léta mezi ostatními podobnými projekty i jeho postavení v rámci regionu. Na závěr je připojena navrhovaná operní dramaturgie pro oba analyzované prostory. Součástí práce je také bohatá obrazová příloha.
Ekonomika založení divadla
Košařová, Eva ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Diplomová práce ?Ekonomika založení divadla? si klade za cíl ukázat všechny eventuality, které by měly předcházet vzniku divadla, nikoliv však ve smyslu umělecké vize nebo povolení od příslušných úřadů, ale na základě výpočtů, analýz, úvah a kalkulací, jak by divadlo bylo schopno efektivně fungovat. Práce je především zaměřena na část rozpočtu věnující se hlavní činnosti, která je dále rozdělena na konstantní náklady a tzv. proměnné v podobě faktorů jako počet uměleckých a umělecko technických zaměstnanců, počet sedadel v hledišti, cena vstupenky, počet hracích dnů a návštěvnost. Na základě těchto prostředků poté můžeme sledovat, jak velký vliv mají jednotlivé proměnné na celkový výsledek rozpočtu divadla. Jedna z kapitol je rovněž věnována lidským zdrojům, které s rozpočtem úzce souvisí, a to nejen proto, že mnohdy představují až dvě třetiny jeho hodnoty. Pro lepší názornost nám slouží příklad plánu nového soukromého divadla v Plzni, kterému měly být poskytnuty prostory pro činnost od soukromého investora. V závěru diplomové práce pak spatříme návrh ideálního řešení dané situace.
Ochrana osobnosti v divadelní praxi
Topinka, Jan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; CHLOUPEK, Vojtěch (oponent)
V této práci jsem popsal historický vývoj osobnostních práv od doby jejich vzniku až po současnou úpravu. Velkou pozornost jsem věnoval popsání jednotlivých prvků osobní povahy, a to jak v oblasti všeobecných, tak i zvláštních osobnostních práv. Tyto prvky osobní povahy jsou právě těmi, se kterými se velmi často setkávám v rámci umělecké tvorby. Pokusil jsem se o interpretaci základních zásad a pravidel, která jsou spjata s nakládáním s prvky osobní povahy. V dnešní době můžeme pozorovat řadu případů z veřejného života, kterých se tato problematika přímo dotýká, toto téma tedy považuji za velmi aktuální. Cílem této práce je zprůhlednit tuto oblast právních aspektů provozování divadelní činnosti pro širší skupinu divadelních manažerů.
Ředitel Národního divadla vývoj statutu
Urbánková, Monika ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
THEATRE CONTRACTS
Hůlková, Kateřina ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, František (oponent)
The aim of this thesis is to create a collection of the most commonly used types of theatre contracts and of their practical applications in theatre practice. The opening passage informs the reader about legal forms applicable for theatre activities. The main part of the work analyses legal conditions related to those contract types that are most commonly applied in theatre. The final part treats the application of contract types in theatre practice. So this part refers to concrete theatre professions and the contracts types concludable with them by the theatre. The following bachelor's thesis could become a helpful students' aid at the Department of Arts management at the Theatre Faculty of the Academy of Performing Arts in Prague ? both for study purposes and realization of new theatre projects.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.