Název:
Pražské divadelní scény v ziskovém sektoru
Překlad názvu:
Prague theaters in the profit sector
Autoři:
Jordan, Hanuš ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících
v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů
jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány
vůbec poprvé.
Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního
města Prahy.
Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských
divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje
pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou
právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu
finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru
metropole.
Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý
subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny.
Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné
tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?This thesis is mainly focused on a detailed study of three theatres in
profitable bussiness sector in Prague. Considering sensitive nature of the
economic data, some of the information about the for-profit theatres
presented below are actually published for the first time.
The author also studies Mestska divadla prazska (City Theatres of Prague),
a contributory organisation of the city of Prague.
On academic level, the author of this work suggests a dissolution of the
union of the City Theatres of Prague. He proposes that the space of once
freed ABC Theatre should be rented to a new keeper with a profitable legal
personality. Thanks to this, the city of Prague would get considerable
financial savings and could keep maintenance of the representative theatre
in the very center of metropolis at the same time.
The author actually offers three possible models of operations for this
newly-emerged subject. He prepared programming and budgets for two
theatre seasons for the three cases.
In the last chapter he considers the most eligible model. Is it possible to run
this bussiness model with profit? On what conditions?
Klíčová slova:
divadelní prostředí; divadelní soubory; dotace; Praha (Česko); ziskové organizace
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8369