|
Brand management vybrané značky
Eisenbarthová, Tereza ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Pavelková, Mária (oponent)
Diplomová práce analyzuje značku Maybelline New York. Maybelline patří do divize spotřebních produktů v rámci nadnárodní kosmetické společnosti L'Oréal. Nabízí produkty dekorativní kosmetiky ve čtyřech hlavních segmentech: oči, obličej, rty a nehty. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je teoretická a je v podstatě výchozí pro ostatní kapitoly. Druhá část představuje značku Maybelline, popisuje její identitu, pozici na českém trhu dekorativní kosmetiky, konkurenci a marketingový mix. Je zde také zmíněna nová podznačka (sub-brand) MNY. Poslední část práce se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě sekundárních a primárních dat. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a navržena řešení na možná zlepšení.
|
|
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Turecka jako potenciálního nového člena EU
Foltrová, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavelková, Mária (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám Tureckem, nad kterou jsou v současné době vedeny rozporuplné diskuze ohledně jejího začlenění do evropského společenství. Cílem práce je zmapovat turecké podnikatelské a obchodní prostředí. Jsou zde nastíněny nejen obecné informace o zemi, ale i praktické věci, které mohou pomoci, jakým způsobem je možné začít v Turecku obchodovat, na jaké překážky si dávat pozor a naopak jaké příležitosti tato země nabízí. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i cenné informace od dvou českých firem, které v současné době v Turecku obchodují a v této bakalářské práci poskytují reálný pohled na obchodní prostředí země, na jejich osobní zkušenosti a zážitky z obchodování s Turky.
|
|
The current status of fulfillment of the Copenhagen criteria by TurkeyT
Pavelková, Mária ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Diplomová práce analyzuje připravenost Turecka na vstup do Evropské unie ke konci roku 2008. Jako podklad na posouzení připravenosti členství slouží Kodaňská kritéria EU. Jelikož se jedná o kontroverzního kandidáta s několika dekádami trvajícím přístupovým procesem, podává první kapitola stručný přehled vývoje vztahů mezi Tureckem a EU. Druhá část se věnuje Kodaňským kritériím, okolnostem jich vzniku, obsahu a relevantnosti. V třetí části práce je zkoumán pokrok Turecka v plnění konkrétních oblastí spadajících pod politické a ekonomické Kodaňské kritéria. Oblastem, které byli Evropskou komisí označeni za nejméně pokrokové a zároveň nejvíce problematické, se práce věnuje podrobněji. Hlavním záměrem je uvedení širších souvislostí a vyplývajících překážek, které Turecko musí v daných oblastech překonat.
|