Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Výuka algoritmizace a programování se zaměřením na programovací jazyk Python
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Práce zkoumá vhodnost použití programovacího jazyka Python v prostřední středních škol, používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že Python pro tento účel vhodný ve většině oblastí použití je. Práce dále přináší teoretický rozbor jazyka Python, včetně nástrojů, jež je s ním možné použít, a doplňuje ho praktickými příklady ve formě ukázek programů. Zkoumá i ostatní používané programovací jazyky ve výuce a jejich vhodnost pro tento účel, přičemž je porovnává s jazykem Python, a zjišťuje, že dvěma nejpoužívanějšími programovací jazyky v prostředí středních škol jsou shodně Pascal / Object Pascal a Java.
Mediální gramotnost a děti mladšího školního věku
Fialová, Kristina ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Anotace: Tato práce se zabývá tématem uskutečňování mediální výchovy v rodině dětí předškolního a mladšího školního věku a její návazností na mediální výchovu, která je vyučována na základních školách primárního stupně. Sleduje více aspektů, aby mohla zjišťovat, jak jsou v dnešní době děti chráněné před nebezpečím médií. V teoretické části je pro vlastní výzkumnou část řešen základ zjišťovaného problému, vysvětlením pojmů týkajících se médií, jejich využívání, pozitiv a negativ a způsobu učení se médiím k dosažení mediální gramotnosti. Výzkumná část vychází z výpovědí rodičů a dětí, týkající se mediální výchově v rodině. A výuka mediální výchovy je zjišťována dotazováním se učitelů na základních školách. Výsledky mé práce mohou upozornit na určitá nebezpečí médií pro děti, před kterými nejsou v dnešní době dostatečně chráněny.
Využití počítače v MŠ
Bukovská, Zuzana ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou využití počítače v mateřské škole, konkrétně ze strany pedagogických pracovníků. Teoretická část popisuje využití počítače pro ředitelky a pro učitelky mateřské školy, ale především využití počítače k přímému výchovnému působení pedagoga na dítě předškolního věku. Praktická část zkoumá aktuální stav využití počítače v mateřských školách ve středočeském kraji a případný zájem rodičů o vzdělávání svých dětí v mateřských školách prostřednictvím počítače a edukačních počítačových her. Závěrečný výzkum prakticky sleduje, do jaké míry ovlivní činnosti u počítače rozvoj vybrané oblasti vzdělávání dítěte předškolního věku.
Útoky na počítače, servery a jejich služby
Bitner, Oldřich ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svoboda, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Útoky na počítače, servery a jejich služby ABSTRAKT: Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popsání globálních softwarových útoků na počítačové systémy, servery a jejich služby, způsob provedení nelegálních útoků a dělení útočníků podle jejich znalostí uvedené problematiky. Praktická část bakalářská práce je zaměřena na prověření základní bezpečnosti a odolností fakultních softwarových systémů. KLÍČOVÁ SLOVA: Útoky, útočník, počítač, sever, služba, sociální inženýrství, cizí identita, krádež.
Python - programovací jazyk pro výuku algoritmizace a programování
Kotek, Lukáš ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Škop, Miroslav (oponent)
Práce představuje programovací jazyk Python jako nástroj pro výuku algoritmizace a programování. Pomocí průzkumu zkoumá vhodnost Pythonu pro tento účel. I na jeho základě konstatuje, že ho pro něj je možné použít. Popisuje jeho historii, charakteristiky a specifika vůči jiným jazykům. Vypočítává nástroje, editory a vývojová prostředí, které je s ním možné použít ve výuce, a konstatuje, že jich existuje dostatek. Obsahuje ukázky a příklady, které demonstrují jeho možná použití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
74 NOVÁK, Jakub
111 NOVÁK, Jan
10 NOVÁK, Jaromír
27 NOVÁK, Jaroslav
13 NOVÁK, Jindřich
106 NOVÁK, Jiří
53 NOVÁK, Josef
111 Novak, Jan
53 Novak, Josef
2 Novák, J.
74 Novák, Jakub
1 Novák, Jakub Štěpán
111 Novák, Jan
10 Novák, Jaromír
13 Novák, Jindřich
106 Novák, Jiří
39 Novák, Jiří Karel
2 Novák, Jiří,
53 Novák, Josef
111 Novák, Ján
106 Novák, Jíří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.