National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
The collective novel in Danish literature: trying to find a definition of literary genre (based on books of H.C. Branner, H. Kirk, M.A. Hansen and H. Scherfig)
Neumannová, Tereza ; Březinová, Helena (advisor) ; Humpál, Martin (referee)
Kolektivní román je skandinávský literární žánr, který se hojně vyskytoval především ve třicátých letech dvacátého století. Hlavní postavou je skupina s minimálně jedním výrazným jednotícím prvkem, který zaručuje každodenní kontakt jednotlivých členů kolektivu a vytváří pevně semknuté společenství, jež je geograficky a časově jednoznačně vymezeno vůči svému okolí. Velikost uskupení není zpravidla větší než několik desítek osob. Autoři kolektivních románů zobrazují člověka jako sociální bytost a hlavním tématem se tak stává soudobá společnost a její problémy. Všechny kolektivní romány se tím či oním způsobem vyjadřují k myšlenkám kolektivismu a jeho možné realizaci v soudobé společnosti. Podle toho, zda spisovatelé zaujímají pozitivní nebo negativní postoj ke kolektivnímu způsobu života, rozlišujeme dva základní typy: kolektivní kolektivní román a antikolektivní kolektivní román. Typickými zástupci prvně jmenovaného typu jsou Kirkovy romány Rybáři nebo Nádeníci. Do druhé skupiny řadíme např. tato díla: Martin A. Hansen: Teď to vzdává, Hans Scherfig: Promeškané jaro, H. C. Branner: Hračky.
Bound and unbound font of writing in primary school
Neumannová, Tereza ; Ronková, Jolana (advisor) ; Wildová, Radka (referee)
The thesis deals with the type of font of hand writing which is taught at the elementary schools it the Czech Republic its main symbols and methods of the font rating. In the theoretical part I define the basic concepts, introduces the history, development of writing, actual methods of teaching of hand writing at the elementary schools and the overview of exercise books for practicing of the very first hand writing. In the practical part, I find out using a questionnaire according to which criteria the teachers evaluate children's hand writing. The research part contains written work of children. I analyze the texts where I evaluate qualitative features (shape, size, gradient, binding, modification) of bound and unbound font of writing in the third grade of elementary school. To improve writing skills, I suggest specific didactic utilities, release exercises, act. Key words: The bound font of writing, analytical-synthetic method, The unbound font of writing, genetic method, global method, Sfumato, font rating, qualitative writing symbols, exercise book, release exercises
The collective novel in Danish literature: trying to find a definition of literary genre (based on books of H.C. Branner, H. Kirk, M.A. Hansen and H. Scherfig)
Neumannová, Tereza ; Humpál, Martin (referee) ; Březinová, Helena (advisor)
Kolektivní román je skandinávský literární žánr, který se hojně vyskytoval především ve třicátých letech dvacátého století. Hlavní postavou je skupina s minimálně jedním výrazným jednotícím prvkem, který zaručuje každodenní kontakt jednotlivých členů kolektivu a vytváří pevně semknuté společenství, jež je geograficky a časově jednoznačně vymezeno vůči svému okolí. Velikost uskupení není zpravidla větší než několik desítek osob. Autoři kolektivních románů zobrazují člověka jako sociální bytost a hlavním tématem se tak stává soudobá společnost a její problémy. Všechny kolektivní romány se tím či oním způsobem vyjadřují k myšlenkám kolektivismu a jeho možné realizaci v soudobé společnosti. Podle toho, zda spisovatelé zaujímají pozitivní nebo negativní postoj ke kolektivnímu způsobu života, rozlišujeme dva základní typy: kolektivní kolektivní román a antikolektivní kolektivní román. Typickými zástupci prvně jmenovaného typu jsou Kirkovy romány Rybáři nebo Nádeníci. Do druhé skupiny řadíme např. tato díla: Martin A. Hansen: Teď to vzdává, Hans Scherfig: Promeškané jaro, H. C. Branner: Hračky.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.