Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 328 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ochranná léčba ve výkonu trestu odnětí svobody
Mašínová, Lenka ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku ochranné léčby při výkonu trestu odnětí svobody. Jejím cílem je vymezit základní formy ochranných opatření v souvislosti s platnou legislativou a přiblížit jednotlivá ochranná opatření a typy léčení, shrnout jejich problematiku a zhodnotit je z hlediska jejich přínosu. V první části jsou uvedeny základní zákony, které se vztahují k tomuto tématu. Druhý oddíl je věnován vězeňství v České republice, dělení věznic do určitých typů, jejich charakteristika. Dále jsou zde popsány programy zacházení a specializovaná oddělení. Poslední dvě části shrnují poznatky o vývoji, účelu, dělení a délce ochranných opatřeních, také o zabezpečovací detenci.
Poruchy příjmu potravy
Loudová, Libuše ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tématem bakalářské práce je obecné pojednání o multifaktoriálních příčinách poruch příjmu potravy v kontextu současných sociokulturních determinantů, se zaměřením na děti a mladistvé. Teoretickými východisky práce jsou v jejím úvodu obecná pojednání o možných příčinách vzniku, výskytu, průběh, prognóze a diagnostických kritérií poruch příjmu potravy, s odkazem na mladší školní a mladistvý věk. Stěžejním tématem bakalářské práce je pak dotazníkové šetření z oblasti znalostí, schopností rozpoznání, intervence, obecných postojů k problematice a realizace primární prevence poruch příjmu potravy pedagogického sboru druhého stupně běžné základní školy. Uvedení statistických dat za období posledních pěti let v souvislosti s nárůstem výskytu a hospitalizace pacientů dětského a mladistvého věku s poruchami příjmu potravy na dětské psychiatrické klinice a výskyt těchto poruch v kombinaci s duální diagnózou, je dílčím cílem práce. V práci bude použita komparativní metoda a dotazníkové šetření.
Terapeutická komunita pro závislé osoby v České republice
Chrástecká, Antonie ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Návykové látky (neboli drogy), mezi které se řadí například pervitin, heroin, alkohol ale i léčiva jako jsou analgetika, jsou v dnešní společnosti často zneužívány. Užívání drog může zůstat u občasného, nepoškozujícího užívání. Avšak může se stát, že se příležitostné užívání vyvine přes několik fází až v závislost (popř. syndrom závislosti). Děje se tak, pokud jedinec není schopný již bez této látky být a při nedostatku látky u něj propukají abstinenční příznaky. V návaznosti na rozvoj zneužívání návykových látek začala vznikat provázaná síť služeb pro léčbu závislostí (tzv. sekundární prevence). Sem spadají i terapeutické komunity1 . Terapeutická komunita je pobytovou službou. To znamená, že klienti zde žijí. Na každý den mají v TK program, který je jasně strukturovaný. Všichni bez rozdílu musejí dodržovat režim a pravidla. Za každé jejich překročení má terapeutický tým možnost udělovat sankce. Program je naplněn několika druhy aktivit jako jsou například skupinové terapie, komunitní setkání, individuální sport, arteterapie apod. Všechny aktivity i celá komunita má pozitivní terapeutický vliv na léčebný proces. Šetření uvedené v této bakalářské práci přineslo zajímavé poznatky z oblasti klientely terapeutické komunity, její drogové kariéry a léčby. Klienti vyplnili dotazník a následně s nimi byl...
Vzdělávání Romů v ČR
Pekárková, Hana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.
Využití psychoterapeutických technik při změně postojů a vztahu pracovníků denního stacionáře ke klientům s těžkým kombinovaným postižením
Trojánková, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá subjektivně vnímaným problematickým vztahem pracovníka denního stacionáře (pracovníka v sociálních službách i pedagoga) ke klientovi/žákovi s těžkým kombinovaným postižením. Zkoumání tohoto vztahu a vybrané problematické situace probíhalo v krátkodobé skupinové práci s využitím psychoterapeutických technik. Pomocí skupinové práce byla podpořena změna ve vztahu pracovníka denního stacionáře ke klientovi. Výzkum byl realizován s malou skupinou probandů z Integračního centra Zahrada a Základní školy Zahrádka v Praze 3. V diplomové práci jsou použity tyto odborné metody: analýza odborné literatury, skupinová práce s prvky psychoterapie s malou skupinou probandů, dotazníkové šetření, analýza záznamů průběhu problematických situací, analýza dat případových studií. Výsledkem práce je zjištění, že skupinová sezení s prvky psychoterapeutické práce byla podpůrným činitelem, který ovlivnil vnímání problematického vztahu jednotlivých probandů ke klientům. Změna tohoto vztahu byla zaznamenána v individuálních plánech sociálních služeb či individuálních výchovně-vzdělávacích plánech jednotlivých klientů. Nepodařilo se prokázat, že účelové využití psychoterapeutických technik bylo určujícím faktorem subjektivního vnímání změn u jednotlivých probandů. Nicméně můžeme se domnívat, že k ní mohlo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 328 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mlčková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.