Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy a interpretace zlomků u žáků 5. ročníku základní školy
Vašíčková, Jana ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Základní částí této diplomové práce je klasifikace úloh získaných v šetření zaměřeném na zjišťování představ zlomků u žáků pátých ročníků základních škol. Předmětem experimentu, který jsem uskutečnila ve čtyřech různých třídách, je soubor čtyř úkolů. Vytvořené úlohy jsem utřídila podle několika hledisek. Jedná se především o klasifikaci tematickou, klasifikaci podle typu úloh a podle zastoupených interpretací zlomků. Snažila jsem se najít taková hlediska, která vypovídají o tom, jaké představy a znalosti o zlomcích žáci pátých tříd mají. Podle získaných výsledků myslím, že se mi tento cíl podařilo splnit. Během práce s úlohami jsem zjistila, že nashromážděný materiál je souborem velkého množství pestrých úloh, které mohou být podkladem pro další zkoumání.
Způsoby překonávání rozdílů v tempu žáků v hodinách matematiky
Plívová, Anežka ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
- 3 - ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se strategií učitele v hodinách matematiky při rozdílném tempu žáků, konkrétně žáků s nadprůměrně rychlým pracovním tempem. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy týkajících se identifikace bystrých a nadaných žáků. Další část patří modelům nadání, výuce žáků s nadprůměrným pracovním tempem, dále transmisivnímu a konstruktivistickému přístupu k výuce. Použitou výzkumnou metodou bylo pozorování a využití diskusí při ohniskových skupinách. Základem praktické části diplomové práce je soubor posbíraných informací a uspořádání do tzv. typologie strategií učitele při práci s žákem, který pracuje nadprůměrně rychlým tempem v hodinách matematiky s popsanými výhodami či riziky jednotlivých strategií. Hlavním cílem této diplomové práce bylo sesbírat vyzkoušené způsoby, kterými se učitel vyrovnává s rozdílným tempem žáků v hodinách matematiky, převážně se zaměřením na žáky s nadprůměrným pracovním tempem. K jednotlivým sepsaným způsobům pak popsat výhody a také rizika, které by mohly při aplikaci strategií nastat. KLÍČOVÁ SLOVA nadprůměrné tempo, výuka matematiky, nadaný žák, bystrý žák, strategie učitele
Svět roviny a svět prostoru v předmatematické gramotnosti
Lorencová, Karolina ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
matikou rozlišování a označování geometrických modelů dětmi ve věku pěti až šesti let. Cílem práce je zjistit děti současné době schopné rozlišit svět roviny a svět prostoru a do jaké míry dětem tyto dva světy splývají. Jsou tři "Děti jsou schopné identifikovat alespoň polovinu prostorových objektů ů stavebnice." "U nadpoloviční většiny dětí dojde k záměně plošných ých objektů." "Děti ři identifikaci některých jim již známých objektů pro ně vymyslí vlastní názvy " ěření použito pozorování a záznamu bylo pořízeno dva tisíce dvě stě dat, která byla podrobena teoretickou částí. všechny tři hypotézy potvrdil. Práce na vzorku sta dětí ukazuje, na jaké úrovni rozlišování a vávání prostorových objektů se v současné době děti předškolního věku v Plzeňském vírá řadu dalších oblastí, kterými je potřeba se zabývat, a řadu otázek, potřeba dále řešit. KLÍČOVÁ SLOVA ů dítě předškolního věku í objektů
Aktivity pro další rozvoj matematicky nadaného žáka na I stupni
Reslová, Eliška ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se možnosti rozvoje matematicky nadaného žáka na 1. stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy týkajících se vzdělávání nadaných žáků v České republice. Další část patří motivaci, motivačním procesům a nejčastěji využívaným matematickým soutěžím v rámci vzdělávání v České republice. Základem praktické části diplomové práce je soubor nestandardních matematických úloh a problémů, jehož cílem je aktivizovat kognitivní rozvoj nadaného žáka. Součástí praktické části diplomové práce je protokol o experimentu a rozbor jednotlivých úloh a aktivit pro nadané žáky. Hlavním cílem mé diplomové práce je vyzdvihnout význam rozvoje nadaných žáků a sestavení obohacujících úloh pro nadané žáky do hodin matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, modely nadání, motivace, poznávací proces, nestandardní úlohy, aktivita.
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na EF a FROV
MACHÁČKOVÁ, Jana
Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám specifickými poruchami učení, jejich typy a projevy. Věnuji se také jejich diagnostice a nápravě. V souvislosti se specifickými poruchami učení dále popisuji problematiku poruch chování, převážně ADHD, včetně specifik osobnosti dospělých s touto poruchou. Pozornost také věnuji vzdělávání jedinců se specifickými poruchami učení na vysoké škole. Popisuji systém vysokoškolského studia s možnostmi uplatnění studijních výhod pro studenta se specifickou poruchou učení. Závěr teoretické části zaměřuji na samotnou Jihočeskou univerzitu, její historii a působení jednotlivých fakult. V praktické části se zabývám analýzou studijních oborů/programů prezenčního studia na dvou fakultách Jihočeské univerzity - Ekonomické fakulty a Fakulty rybářství a ochrany vod. Jednotlivé předměty vyučované v daném studijním oboru analyzuji a přehledně uvádím požadavky nutné ke splnění daného předmětu. Z těchto požadavků následně vyvozuji studijní zátěž, která je definována na základě provedené analýzy jednotlivých studijních oborů na daných fakultách. Ta bude konfrontována s teoretickými poznatky vztahujícími se ke zvláštnostem a potřebám studenta se specifickou poruchou učení při vysokoškolském studiu.
Stolní hra jako stimulace logického myšlení u dětí ve věku 5 - 7 let
Čtvrtníková, Katrin ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce vychází z předpokladu, že děti ve věku 5-7 let jsou schopné hrát jednoduché stolní hry s pravidly. Cílem práce je zjistit, zda jsou děti v předškolním věku při řešení herních situací konkrétní hry "Goblíci jedlíci" schopné uplatnit prvky logického myšlení. Pro ověření je využita metoda kvalitativního výzkumu. Bakalářská práce se opírá o kognitivní a vývojovou psychologii dítěte předškolního věku a o možnosti rozvoje dítěte v předmatematické gramotnosti. Teoretická část se zabývá především aspekty vývoje dítěte v předškolním věku, které úzce souvisí s tématem zadané práce a příslušnou teorií hry s pravidly. Praktická část je věnována realizaci výzkumu a zpracování dat. K detailnímu pozorování a k interpretaci dětských reakcí bylo využito videodokumentace, pro práci s daty, popis situací, tabelace a komparace. Závěr práce prezentuje jádro analýzy s diskuzí a je obohacen o doporučení pro praxi. Na sledovaném vzorku se prokázalo, že děti snadno chápou pravidla, hru hrají s chutí a většina dětí dané věkové skupiny je schopna po určité zkušenosti uplatnit prvky logického myšlení, přestože jejich dosavadní zkušenost v mateřské škole nebyla v tomto směru cíleně rozvíjena. Klíčová slova: rozvoj logického myšlení; uvažování, usuzování, herní strategie; dítě předškolního věku
Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ
Siblíková, Marta ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vytváření představ zlomku na 1. stupni základní školy je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část diplomové práce vymezuje učivo o zlomcích v kurikulárních dokumentech, zabývá se pojmem matematická gramotnost, seznamuje se základními pojmy, které se týkají učiva o zlomcích a propedeutikou zlomku na 1. stupni základní školy. Praktická část je rozdělena do dvou částí, předvýzkum a následný výzkum. Cílem předvýzkumu je zmapování znalostí žáků o zlomcích na 1. stupni základní školy v porovnání s odbornými znalostmi uvedenými v teoretické části. Výzkumná část je zaměřena na ověření závěrů vyplývajících z předvýzkumu a to upřednostňování modelu kruh před ostatními modely. Dále zjišťuje to, zda jsou žáci průběžně seznamováni i s jinými modely (úsečka, obdélník, soubor předmětů). Klíčová slova Zlomek, propedeutika, modely, reprezentace, primární vzdělávání, kurikulární dokumenty.
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 Machačková, Jana
1 Macháčková, J.
21 Macháčková, Jana
1 Macháčková, Jitka
1 Macháčková, Jiřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.